• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto wax, ik ben nieuw

Danielle

Detailing addict
30 aug 2008
512
65
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik een nieuwe auto en wel een zwarte (metallic) Corsa.
Nu was ik laatst bij een autoshop om wat poetsmiddelen te kopen. Heb dus alleen de autoshampoo van TurtleWax gekocht. Heb dus echt geen verstand van wat nu goed is en hoe en wanneer je bv wax of cleaner moet toepassen. Ik had wat gezocht op google en kwam bij carclean uit.
Wie kan mij adviseren hoe ik te werk moet gaan om mijn auto mooi te houden. Hij is zwart, dus je ziet er alles op. Hoe kan ik lichte krassen het beste verwijderen.
Welke merken raden jullie mij aan. En wat voor hulpmiddelen (spons of handschoen)
Klopt het ook dat wanneer je met de auto door de wasstraat gaat, dat je dan van die gedraaide krassen krijgt (swirls???).

:|
 
Eerst en vooral welkom.. Het wordt altijd gewaardeerd als mensen zich even voorstellen voor dat ze beginnen met posten.

Adviseren : Lees eerst eens de How-to's door..Er zijn mensen die heel veel tijd en moeite gedaan hebben om de juiste stappen mooi en overzichtelijk aan bod te brengen.
Hier is een hele hoop informatie terug te vinden.

Als je hier alles hebt gelezen ga je nooit meer door de wasstraat.

Zo even rap:
1.Goede shampoo ,washandschoen ,droogdoek.
2.Klei-kitje
3.Paintcleaner
4.Glaze
5.Sealant en/of Wax

6.Microvezel doeken en pads (zoveel als je wil ,je kan er nooit genoeg hebben)

Begin bij de Poorboys producten eens te snuffelen ,hier kan je producten vinden die zeer gebruiks vriendelijk zijn ,ideaal voor beginners en geliefd door vele onder ons.


How-To's ---> Veel antwoorden te vinden. :)^
 
hear hear @ B.K.
You said it all !!

Als extra gratis tip....

Kijk ook eens bij de show-off's.
Hier staan uitgebreide reportages met de manier van werken er vaak bij beschreven.
Dit kan van een simpele "splash and dash" zijn tot een "full detail job"

Voor de rest veel plezier op het carclean forum !
 
[mod]Topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel [/mod]

Welkom! Zoals B.K. adviseert, probeer eens de Poorboys produkten.
Je kan altijd even bellen met Carclean om eventueel langs te komen.
Kan ik van alles laten zien hoe het werkt e.d.
 
Dibbuz zei:
[mod]Topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel [/mod]

Welkom! Zoals B.K. adviseert, probeer eens de Poorboys produkten.
Je kan altijd even bellen met Carclean om eventueel langs te komen.
Kan ik van alles laten zien hoe het werkt e.d.

Vergeet de Menzerna niet ..... Ik kan me nog een motorkap van een zwarte Corsa herinneren een paar weken geleden :-"
 
Daniëlle, iig welkom hier! Leuk, nog een zwarte Corsa! Doe eens gek en plaats een paar foto's. Veel plezier met detailen.

Ik zie dat mijn andere post ook is verplaatst.
@ Adri: klopt. De Menzerna was meer een hint /grap richting Dennis, juist omdat hij een tijdje terug een test heeft gedaan op mijn auto, met als afsluiter Menzerna.