• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto zelf coaten

janfred

Detailing rookie
19 jan 2020
4
15
Hallo allemaal,

Ik ben al een paar dagen bezig om informatie te krijgen via deze forum,
maar nu zit ik met een vraag.
Ik wil graag me auto laten coaten met de Gyeon Q² CanCoat Non-Aerosol Essentials Protection Kit.

Ik wil graag de stappenplan van Dibbuz gebruiken.
Ik wil alles met de hand gaan doen.
Om te beginnen wil ik hem wassen en kleinen,
na deze stap weet ik ff niet meer welke product ik moet nemen.
Nu vroeg ik me af moet ik een paint cleaner moet gebruiken of kan ik gewoon de poor boy's diamond white gebruiken.
Daarna ontvetten met prep en dan de q2 cancoat gebruiken.

Ik wil voor dat ik me auto krijg, alvast wat spullen bestellen.
alleen weet ik niet welke Producten.

verder zag de lak er wel goed uit, alleen zag ik een doffe plek van vogel poep op de motorkap zitten dus die wil ik er ook uit hebben.
je hebt zoveel manieren en info dat ik het ff niet meer weet wat ik kan gebruiken.

alvast bedankt voor de info en een fijne zondag.
 
Als de auto nog komt, heb je alle tijd
Blijf lezen en ga niet te snel bestellen
Bellen voor het bestellen kan ook
Krijg je van Carclean gepast advies

Poorboy's diamond white is een glaze, dus vettig
Ook al wil je daarna ontvetten, een glaze is niet het juiste product
Denk eerder aan Non-ferro tegen vliegroest, dan kleien en daarna ontvetten
 
  • Leuk
Reactions: janfred
Hoi, een coating werkt het best wanneer het aangebracht wordt op een propere ontvette lak. Gebruik maken van glazes om dan te ontvetten heeft geen enkele nut en komt de coating niet ten goede. Ik zou de wagen zeer grondig wassen en reinigen met ijzerverwijderaars en tar remover. Vervolgens kleien en dan gebruik maken van een lichte polish of paintcleaner. Hierna goed ontvetten en je kan Cancoat dun aanbrengen op kleine stukken per keer. En goed kijken dat je alles afgenomen hebt. Als je het volledig stappenplan manueel doorneemt zul je wel de geschikte producten vinden. Of je kan ook rechtstreeks eens horen bij CC. Veel succes alvast! Cancoat is een zeer goed product en op zich tamelijk eenvoudig aan te brengen. Werk wel in een ruimte met goede verlichting.
 
  • Leuk
Reactions: Brad