• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto zonder blanke lak

Roy86

Detailing chief
4 sep 2015
304
100
38
Axel Zeeuws vlaanderen
Hey allemaal,

Heeft er iemand van jullie ervaring om coating aan te brengen op een auto zonder blanke lak laag?

Zoja met welke coating en wat is de ervaring hiermee tot stand tijd?
Groet

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Lak is lak, de coating kan niet zien of het blank of gekleurd is ;-)

Het enige waar je op moet letten is dat het geen twee componenten lak is
Die (vroeger gebruikte) lak is soms erg poreus en moet dan eerst "uitdampen"
Al is dat afhankelijk van wat je gebruikt hebt, maar in ieder geval bij alcohol

@Roy86 . Ik heb dezelfde vraag ook reeds gesteld een tijd terug aan Dennis. Hij raadde een coating af op een unilak. Reden; de lak gaat heel de coating absorberen en je gaat vlekken maken. Hij raadde een goede wax aan als alternatief. Mss de cancoat, dat weet ik nu niet :-(

@Stephan Een unilak kan toch ook een laag blanke lak over de kleurlak hebben?

Edit: een snelle google search leverde dit topic van Dennis op https://forum.Carclean.com/threads/verwarring-bij-uni-lak-wel-of-geen-blanke-lak.8669/

Bij mij draaide het echt wel om single stage lak. (zou beter de scheiding SS en Uni) Oude Nissan Micra waarbij je pads onmiddelijk rood kleuren. :p

Cancoat is minder gevoelig voor intrekken / absorberen omdat je het gelijkmatiger kan verdelen op de applicator
Eerste vlak aanbrengen op een niet opvallende plaats is altijd aan te bevelen

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Oké het betreft voor mij een single stage lak. Astra van 98 pads en doeken kleuren gelijk. De reden dat ik deze in een coating zou willen doen is dat de lak nog zacht is ook.

Zal bij me volgende bestelling cancoat mee bestellen en dit proberen . Of het een 2 componenten lak is weet ik niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk