• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autobrite Foam Kit Heavy Duty voor Karcher HD Series, werkt niet goed

Zwerver7

Detailing rookie
19 aug 2010
137
0
Sinds vrijdag heb ik ook een Foam kit, maar hij werkt niet 100% en ik kan niet uitvogelen hoe dat komt. Hogedrukspuit is ouder als mij (20 jaar) maar zoals op de plaatjes te zien past het allemaal perfect. Maar als ik hem aanzet krijg ik 1 seconde de gewenste straal en dan krijg ik een kleine straal nog minder als de Gilmour foaming gun...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik heb de auto wel in de foam gezet, maar ik had de mengverhouding niet goed of het lag net te lang op de auto. Als resultaat geen wax meer op de auto. :no

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Zwerver 7

Dat heb ik ook gehad kon er ook niet uit komen. Mij werd geadviseerd een nieuwe karcher te kopen. Dit was ik echter niet van plan. Vervolgens ben ik naar het landbouwmechanisatiebedrijf bij ons in de buurt gegaan. Ik ging daar naar toe om te kijken naar een ander type karcher. Na enig discussie werd mij meegedeeld dat mijn oude type karcher waarschijnlijk teveel water gaf voor de foamspuit. Daardoor ging de karcher de bypass gebruiken om de overtollige druk te laten gaan, vandaar de kleine straal.....
Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat de norsel van de foamspuit te klein was. Bij mij was hij 1,25 mm. De verkoper boor hem maar op naar 1,5 mm, dan gaat hij het vast doen.
Zogezegd zo gedaan, eenmaal thuis gelijk aan de slag. En inderdaad hij deed het!!
Dus voor mij in dit geval een goedkope oplossing!!

Mijn type karcher 580 geeft 540 liter per uur.

Ik vraag mij af of deze HD nog wel de druk kan halen die hij zou moeten halen.... na 20 jaar.

Dan ook maar uitlaten boren, want een nieuwe Karcher HD serie zijn meestal niet de goedkoopste. De druk heeft die nog wel kan hem niet hanteren met 1 hand.

Merk je wel de hoge druk? Mijn pa heeft ook een karcher (100 bar, 550 liter/uur) en deze werkt ook niet met de foamgun. Ik moet de flow een stuk terugschroeven en dan gaat het al wat beter, maar de schuim is dan nog knudde omdat er geen druk is. Waarschijnlijk is er te weinig flow waardoor de hogedruk niet goed aanslaat. Zelf heb ik een andere hogedruk, deze pomp 110 bar @ 600 liter per uur. Deze pompt dus nog meer, maar heeft geen problemen. Op jouw karcher zit ook die mooie druk/flowknop, je kan hier even mee spelen om te kijken of het beter gaat.

Groetjes!

Het heeft met het aantal liters te maken wat de karcher geeft en niet met de bars.Als hij de liters niet kan verwerken kan gooit hij hem in de baypass ,dat is mij verteld .Hoe meer liters des te grooter de norzel moet zijn om het water te verwerken