• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

autobrite foam leegmaken?

blazer

Detailing addict
17 dec 2010
275
62
Mijn autobrite is onderweg , dus toch een paar vraagjes die ik niet zo direkt terug vind op het forum.

Kan het kwaad als je gemengd produkt dat je over hebt na het foamen gewoon in de autobrite laat zitten tot de volgende beurt ?

Of beter leegmaken , en is spoelen met gewoon water aan te raden .

Iemand die mij een goede verhouding kan aanbevelen betreft de SSF , ik vind op het forum nogal ver uiteenlopende verhoudingen

Vind 100 ml op 900 ml water , en blijkbaar zijn er die zelfs 100 ml op 400 ml water gebruiken :weetniet

Groetjes Marc
 
Naar mijn mening is doorspoelen met schoon water het best, het 'gaasje' wat voor het foam zorgt, kan namelijk verstopt raken met opgedroogd foam wanneer je dat niet doet.
TIP: Je kun gewoon een lege spraybottle naar keuze onder de foamlans hangen mocht je nog product over hebben wat je op een later moment wilt gebruiken ;)

Qua mengverhouding, hangt af van wat je ermee wilt...
"lichte"vervuiling hield ik ongeveer die 1:9 aan
"zware" vervuiling inderdaad 1:4 of 1:5
 
Ik gebruik SSF ongeveer 1 op 12, werkt prima met AB heavy duty foam Lance. Nog nooit gespoeld en nog geen spoor van verstopping. Gelukkig toeval?
 
Zoals Ivo aangeeft, zeker naspoelen met water
Magifoam is redelijk sterk en het zeefje schoon houden is normaal onderhoud
Zelfs een colafles past, warm water naspoelen werkt het best

Mengverhouding gewoon uitproberen, net als de druk die het best bevalt
Oude MF 1:10 met 150bar blijft zo een paar uur op straat liggen ;)
 
Oké , zal testen worden zeker
alvast bedankt voor jullie reactie .

Zal beginnen met 50 ml voor 1/2 liter , en zien of ik er de auto volledig mee kan doen , weet ook niet hoeveel ik ga nodig hebben om hem volledig te foamen.

Redcat , wat betreft de druk , word de foam er niet onder lage druk opgespoten ?
zou denken als je 120 bar gebruikt , dat de foam er gewoon over vliegt in plaats van te plakken :weetniet
 
Even een vraagje over de druk,wat zou de ideale druk wezen.
Heb hier een alto met een werkdruk van 140 bar,die niet regelbaar is.
Maar 1 liter jaag je er zo doorheen, met de knop helemaal dicht.
 
100 bar is genoeg, meer is niet nodig
Voor het verbruik maakt het niet veel uit
Voor de mate van menging lijkt het wel te schelen

Overigens, dat er 140 opstaat zegt niet dat hij het haalt ....
 
Vandaag de eerste keer de foam gebruikt :ja

Had 90 ml ssf genomen en de rest van de fles bijgevuld met warm water de sproeikop vooraan had ik ongeveer een 2 mm openstaan en de regeling bovenaan dichtgedraaid en dan een cmke terug opengedraaid

Kreeg een mooi schuimtapijt op de auto :party:

De fles zie je werkelijk zakken , en had dan ook zeker 2/3 tot een volle fles nodig voor mijn auto ( is nu ook niet de kleinste ):-b

Wat mij een beetje tegenviel was het losweken van het vuil , ik vond niet dat er echt veel gebeurde , doen we wat fout ? :weetniet

Gebruik ik misschien nog te weinig produkt ? of moet ik de knop verder open draaien ? maar dan kom ik zeker niet toe met één fles .

dus graag jullie commentaar hierop , we kunnen alleen maar bijleren hé :ja

groeten

Marc
 
Product hoeveelheid is prima, ongeveer 1:10 voor de normale foam, 1:4 vor sterke...
Lang genoeg laten zitten/werken is key!
5-10min minimaal hou ik persoonlijk altijd aan
 
auto was nu wel redelijk vuil , had dus misschien iets meer produkt kunnen gebruiken .

En ben begonnen op een droge auto , is het beter van eerst de auto nat te maken ? hierover heb ik al zoveel verschillende menigen gelezen :weetniet

Heb het denk een minuut of 7 à 8 laten zitten .

Heb daarnet nog bestelling gedaan en de magifoam mee besteld , kan ik het verschil testen tegen de ssf
 
blazer;315706 zei:
Wat mij een beetje tegenviel was het losweken van het vuil , ik vond niet dat er echt veel gebeurde , doen we wat fout ? :weetniet
Gebruik ik misschien nog te weinig produkt ? of moet ik de knop verder open draaien ? maar dan kom ik zeker niet toe met één fles

Staat er niet op de gebruiksaanwijzing dat je de auto moet nat spuiten VOOR je de schuimlaag aanbrengt ? ( dacht ik toch) De 1 doet het wel , de ander niet ...

Ik doe met 1 liter (in de foamfles) zeker 3 keer een auto , soms 4.

Ik heb bij mijn foamspuit (aangekocht in de periode van de befaamde GB hier op het forum een tijdje geleden) de indruk dat deze NIET zoveel schuim "maakt" dan een eerder aangekochte (via een ander forum :schaam ) en dat dit louter en alleen zou kunnen liggen aan de voorste plaatjes die bij die foamspuit "recht" waren en die van cc zijn "gebogen" aan het uiteinde :weetniet

De reden waarom ik de cc -foamspuit gehouden heb was omdat deze een korter stukje buis had en daardoor past deze goed in de poetsbox (= frigobox :D )

Onlangs ook nog een wagen gefoamd die een hele tijd niet gewassen was (2 x gefoamd zelfs ) en daar zag je ook weinig verschil voor en na .
Heeft misschien wel te maken met het koude water + koudere t° .

Op mijn lijstje staat de (ff spieken in de webshop) Auto Finesse - Avalanche Snow Soap 5000ml om te kunnen vergelijken met mijn huidige foam (rood-roze magifoam ? , +- kersengeur ?? )
 
inderdaad staat er op de fles dat je de auto nat moet maken , maar zoals je vermeld lees je hierover verschillende meningen.

met één fles drie auto's , zijn dan toch kleine autokes :D

was mijn eerste keer dus zal er nog wel wat handiger in worden , en dan kom ik misschien met een dikke halve fles toe

Ik had soms wel dat mijne karcher steeds even stopte en dan terug begon te spuiten , hoe dit komt weet ik eigenlijk niet , als ik met
de gewone lans spuit doe hij het perfect . daardoor verbruikte ik misschien ook al wat meer .

iemand hier een idee wat het kan zijn
 
Danny, zou dat niet Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate zijn? Gebruik ik nu en die beantwoordt helemaal aan je beschrijving. Ben er minstens zo tevreden van als van MagiFoam.
 
blazer;315782 zei:
met één fles drie auto's , zijn dan toch kleine autokes :D

Is dit een kleine wagen ?? , zo doe ik er 3 van met 1 liter en heb dan nog overschot.....:ja
2110043.jpg
 
Doe één passat station,en dan is er ook een liter doorheen.
Terwijl alles dicht staat.
Meer kan je niet regelen aan het Foam apparaat zelf.
Dus moet het aan de specificaties van de HD liggen.
Werkdruk, liters per minuut, een andere reden zou ik niet weten.
Wat voor HD gebruik jij, als je er drie auto's mee doet?
 
IK krijg het ook werkelijk niet voor elkaar om met 1 liter meerdere auto's in zijn geheel te doen.
Verbruik gemiddeld zo'n 750ml per auto en de resterende 250 prop ik extra in de wielkasten en als nog over is dan gewoon opspuiten hier en daar.
 
met 1L doe ik regelmatig een VW Golf MK4 en een VW Touran....
Compleet... Dus met velgen, wielkasten en al...
 
Razend benieuwd naar hoe dit grote verschil van minimaal een 2e auto ontstaat.
Teveel schuim er op / andere verhouding foam / andere HD etcetc .... interessant