• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

autobrite foam leegmaken?

Ik gebruik de foam altijd op ee droge auto, wat volgens mij het beste resultaat geeft.
Foam loopt op een droge auto langzamer eraf als op ee natte auto, wat de reinigende werking ten goede komt lijkt me?
Ik gebruik op een gemiddelde auto ongeveer een halve fles.
Ik heb zelf de "oude" zwarte foamlans, deze is in gebruik naar mijn idee zuiniger dan de "nieuwe" rode versie.
Ik heb beide lansen getest met dezelfde mengverhouding en het foam uit de rode versie is wateriger dan uit de zwarte versie.
E.e.a. kun je hier nog eens nalezen: https://forum.Carclean.com/cc_postsm262462/GESLOTEN-Groupbuy--Autobrite-Foamlansen--Heavy-Duty---voor-maar-EU-35.aspx#post262462
Een v-vorm onderaan het slangetje maken geeft ook een beter resultaat.
 
Danny ,

Neen dat is geen kleine wagen , maar ik vind je schuim wel vrij waterig moet ik zeggen , nu het kan zijn dat het zijn werking perfect doet hé , heb zelf te weinig ervaring met foamen om
daar over te oordelen .

Ik dacht dat het de bedoeling was van echt schuim te maken zodat de auto echt wit ziet .

nu zoals rallimart zegt , de regeling staat bijna dicht ,

nu ik stel de vraag nog een keertje , weet hier iemand raad mee

Ik had soms wel dat mijne karcher steeds even stopte en dan terug begon te spuiten , hoe dit komt weet ik eigenlijk niet , als ik met
de gewone lans spuit doe hij het perfect . daardoor verbruikte ik misschien ook al wat meer .
 
Dat kan drie verschillende oorzaken hebben

1. De HD bouwt druk op en komt tegen het maximum waardoor de pomp wordt gestopt Edit, dit is normaal
2. De HD wordt te warm en stopt om die reden Edit, dit is een beveiliging dus op zoek naar de oorzaak
3. De wateraanvoer is onvoldoende en daardoor stopt de pomp Edit, controleer met een emmer de liters / minuut (8 tot 10 is meestal genoeg)

1 en 2. Zijn het meest aannemelijk als hij het met de lans wel goed doet

Edit; zorg ook voor ontluchting. Slang aansluiten, kraan open en zonder lans via het pistool een minuut door laten spoelen
Voorfilter op de slangaansluiting is aan te bevelen (euro of 12) al belemmert die enigzins het ontluchten
 
Redcat ,

1. zou kunnen , zal ik ook weinig aan kunnen doen denk ik , de karcher is nog zo goed als nieuw en was zeker niet het goedkoopste model

2. te warm kan niet want was er maar net mee gestart

3. zou kunnen , ga hem voor de zekerheid volgende keer is aan een andere toevoer leggen

maar inderdaad als ik met de lans de auto afspuit stopt hij niet

toch al vast bedankt voor de tips , kan ik toch al eens wat nakijken
 
blazer;315888 zei:
Ik had soms wel dat mijne karcher steeds even stopte en dan terug begon te spuiten , hoe dit komt weet ik eigenlijk niet , als ik met
de gewone lans spuit doe hij het perfect . daardoor verbruikte ik misschien ook al wat meer .

Dat had ik ook met mijn "oude" Nilfisk , er was een lek onderaan en met de foamspuit ging ie net hetzelfde te werk als bij jouw beschrijving.

Gewoon afspuiten met de lans was geen probleem.....

Met een andere HD die niet eens zo sterk was kon ik wel mooi egaal blijven spuiten (met dezelfde foamspuit )
 
Een lek heeft hij zeker niet , blijft poeierdroog onder de hd

zal vplgende keer wel zien , was van de week te koud om lang te klo.... buiten :ja
 
Gister de magifoam geprobeerd, met een verhouding van 1:6.
Nu makkelijk 2 auto's met dezelfde instellingen als met supa snow foam .
Dus ligt ook aan het foam middel denk ik.
En had de foam nog wat dunner op kunnen brengen,want vanmorgen lag er nog een beetje foam op straat. :)
 
Ik gebruik circa 1,5-2 centimeter SSF op een half gevulde fles. Daarmee kan ik dus heeeel ruim mijn auto inspuiten inclusief velgen en wielkasten. Ik gebruik de oude zwarte lans met een Kranzle hogedrukreiniger. Deze is zeer sterk en doet wat ie moet doen.

6890285383_02de6d541e_z.jpg