• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autobrite heavy duty lance

Bjard

Detailing rookie
7 mrt 2012
192
0
Even snel een vraagje;

vandaag heb ik mijn autobrite heavy duty lance binnen gekregen inclusief bijbehorende fles.
nu zie ik alleen dat het slangetje langer is dan de fles diep is, ik weet het een beetje vaag dus de bijbehorende foto :

IMG_53831_zps945ab5c5.webp

moet ik hier iets aan doen, ik heb de lance nog niet gebruikt dus ik weet ook niet of het kwaad kan of niet maar ik wilde het graag even weten.

verder zag ik dat er hier op het forum een hoop mensen de lance hadden met een andere soort fles, maakt dit verschil?

ik weet dat er op de verkooppagina staat dat de mengfles kan verschillen, maar die andere flessen lijken mij meer solide / van hard plastic ?

Lengte van het slangetje zou ik zo laten. Ligt toch mooi op de bodem.
Er wordt aangeraden om op het uiteinde van het slangetje een V-vorm in te snijden. Dan kan het slangetje zich niet vacuüm zuigen op de wand van de fles, en kan er dus altijd foammengsel worden aangezogen.
De fles die jij hebt is denk ik de PET-fles. Ik heb een fles van het HDPE-type. De PET-fles zou sterker moeten zijn...

+1

V tje in maken en lengte zo laten.
Ik zag hem in een ander topic, dacht gelijk dat ik hem wel netjes vond zo doorzichtig

oké bedankt voor de snelle antwoorden, heb er een v-tje in gesneden, Goede tip:-)^
en hij ziet er inderdaad netjes uit zo, ik had alleen de andere versie nog nooit gezien dus ik vroeg het me gewoon af.

heb er ook een passende dop bij gevonden dus als er iets over is mooi de dop erop en dan kan ik het bewaren :-b

nu wachten tot het een beetje een acceptabele temperatuur is en dan uitproberen :-d

Dat darmpje ziet er bij mij al niet doorzichtig meer uit , eerder wit/geel , maar de werking blijft onveranderd .

Komt omdat ik steeds een volle liter "foam" aanmaak en dan gebeurd het wel dat dit er een week in blijft zitten . Ondertussen is mijn foamshampoo paars .....

Een fles van Bilberry wheel cleaner past trouwens ook op zo'n foamlans....moest je fles sneuvelen.
(let niet op die man met het kalende voorhoofd ... het lijkt er zelfs op dat ie het leuk vind :lol )

touareg.webp

Ik heb wel de indruk dat mijn foamlans minder "sneeuw" maakt dan in het begin , hoewel ik nu elke keer bij de laatste foambeurt (van 1 liter mengsel) blijf spuiten tot er nagenoeg zuiver water uit komt .:weetniet

Dat is wel aardig wat als je elke beurt een liter leegspuit. Zelf gebruik ik voor mijn Ibiza zo'n 250-300ml per keer uit de lans.

IbizaSigno;312591 zei:
Dat is wel aardig wat als je elke beurt een liter leegspuit. Zelf gebruik ik voor mijn Ibiza zo'n 250-300ml per keer uit de lans.

Ik doe met 1 liter ook 3 tot 4 wagens :-"

Maw : 1 foambeurt en die bus is bijlange nog niet leeg hoor (en daarom die verkleuring van het darmpje)

Volvo480Turbo;312598 zei:
Maar dan gebruik jij ook wel een sterke verhouding (300ml per 600ml van de Kärcher foamlans) ;)

Nee dat valt wel mee. In het reservoir van de foamlans meng ik Supa Snow Foam 1:12 met water.