• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autobrite Supa Snow Foam

Joost

Detailing addict
14 mei 2008
380
62
Het is mij opgevallen dat de 1 Liter verpakking Supa Snow Foam donkerder van kleur is dan de 4 Liter verpakking.
Is dat bij meer mensen zo?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Huh, je 4 liter ziet er licht uit inderdaad.

Ze hebben wel de samenstelling veranderd. Maar deze ziet er wel erg licht uit. :|

We hebben het hier ook met de Last Touch van Meguiar's, daar zit soms ook veel kleurverschil in. Ik zal zo eens een kijkje nemen in ons magazijn.

De laatste series komen namelijk binnen als superconcentraat van Autobrite. Die is ook wat dikker dan de vorige versie.
 
Hier beneden ziet het er 'normaal uit' maar straks maar eens ff op mijn bureau zetten.

Joost: hoe voelt de gladheid en dikheid van beide aan?

Misschien zitten er minder kleurstoffen in. SSF is ooit ook gewoon wit geweest.
 
Het is inderdaad vrij apart dat er dus verschillende kleuren en verschillen in zit.
Ze zijn beide even glad en "dik".
Ook bij het overgieten van de ene naar de andere fles ontstaat er evenveel schuimbellen boven op de snowfoam.
Wat dat betreft zeg ik: beide gewoon gelijk.
Maar de kleur was iets dat mij nu ineens opviel.
Vrij apart opzich maar als je al zegt dat de snow foam eerder wit is geweest dan zal het wel geen verschil maken.
 
voor de rest is er niks mis met dat spul, het foamde nog erg goed vandaag.

is er trouwens ook andere shampoo te gebruiken, ipv ssf?
 
Er zal ook wel niets mis mee zijn maar het viel me gewoon op!

Je kan inderdaad ook shampoo gebruiken in je foamgun maar geeft lang niet zo mooi resultaat als de SSF.
 
moet kunnen, alleen foamen en dan afsproeien met een gewone slang
zou er nog maar niet met een washmitt op gaan (de eerste maand tenminste zeker niet)

trouwens, de foam van mij word ook steeds lichter van kleur, is al eens eerder ergens ten sprake gekomen hier
 
Vanwege milieu-eisen moeten kleurstoffen in dit soort producten onder invloed van UV (zonlicht) worden afgebroken. Gelukkig maar, anders zou het oppervlaktewater ook roze worden... Waarschijnlijk staan de 4-liter flessen langer in het magazijn dan de 1-liters. Bij een raampje of onder een lamp?
Zonder kleur is de shampoo echter net zo effectief als met ,^^