• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym EGP over collinite liquid insulator??

Roog

Detailing rookie
23 mei 2012
8
0
Beste mensen,

Ben de afgelopen week druk geweest om mijn auto winterklaar te maken. Ik heb nu na het polijsten en de glaze 2 lagen collinite liquid insulator op de auto gezet. Ik dacht hier wel de winter mee door te komen.

Echter heb ik nog een ongebruikte fles autoglym extra gloss polish staan die ik eigenlijk wil gebruiken.

Weten jullie of ik de EGP over de collinite kan gebruiken? Hoor het graag!

Gr,

Rogier

Toelichting in webshop cc;
... In tegenstelling tot een polish bevat dit product geen reinigende of polijstende bestanddelen en moet alleen worden gebruikt op schoon, droog en vlekvrije lak ...

Aan de ene kant is het niet-reinigend, dus mogelijk ongevaarlijk voor de aangebrachte bwax
Aan de andere kant vraagt het om een schone ondergrond, waarschijnlijk voor de hechting
Dus of het veel toevoegt kan je alleen in de praktijk proberen

... en hier een verslag doen natuurlijk :ja

De regel is dat je een sealant op een schone lak, onder een wax moet zetten. Anders hecht deze niet goed en heb je er maar weinig profijt van.

Ik heb het zelf ooit gehad met Jetseal van Chemical Guys. Toch wel een redelijk goede sealant. Deze aangebracht na het wassen met een "shampoo plus wax toevoeging" van een onbekend merk. Na anderhalve week was alle bescherming weg.

Ik raad het in ieder geval niet aan. Zonde van je EGP, omdat deze verre van optimaal zal presteren.

Dank jullie wel!

Dacht zelf ook dat andersom beter zou zijn geweest ware het niet dat beiden sealants zijn waardoor ik dacht dat dit misschien ook mogelijk zou zijn. Ik hou het inderdaad bij de collinite en top hem af met natty's (net wat meer glans de eerste weken). Probeer de EGP na de winter wel eens uit.

Fijne dagen!