• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

autoglym srp

hondasport

Detailing addict
18 sep 2010
262
62
45
Mag ik na het gebruik van super resin polish de wolfgang deep gloss paint sealant gebruiken? En zorgt srp ervoor dat swirls en krasjes verdwijnen of gebruik ik beter een ander product?

DGPS van wolfgang kan prima over SRP van autoglym worden gezet.

alleen houd er rekening mee dat SRP een maskerend product is...
het verwijderd geen krasjes en swirls maar maskeerd ze met "fillers"
deze fillers zouden er voor kunnen zorgen dat de DGPS minder duurzaam is..

SRP is haast de de koning onder verdoezelen.
Aftoppen met iets waar geen cleaners in zitten,anders verwijder je m weer,DGPS zou kunnen.

SRP is dus meer een glaze? Dus is het beter dat ik een product heb om swirls enzo te verwijderen. Suggesties? Is wel om met de hand aan te brengen.

Lees anders even het handmatige stappenplan door.
SRP zit vol met vulmiddelen welke swirls maskeren zodat je ze niet ziet
( camouflagepak verhuld de soldaat, deze is stiekem wel aanwezig als scherpschutter ( asjemenou, waar haalt ie ze vandaan HAHA ))

Verwijderen doe je met een polijstmiddel ( Mondello of de SSR reeks ) en een handpad ( oranje, wit, zwart ), daarna goed afnemen en de kers op de taart doen
( glaze kan/mag , daarna kan/mag een sealant, daarna een wax )

Beter is het dus om te gaan polijsten en daarna de DGPS er op zetten

Ik heb volgende polish gekozen:
Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer - 473ml
met volgende applicator:
Monello White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator

goeie keuze?

hondasport zei:
Mag ik na het gebruik van super resin polish de wolfgang deep gloss paint sealant gebruiken? En zorgt srp ervoor dat swirls en krasjes verdwijnen of gebruik ik beter een ander product?

ik heb vorige week na de SRP een laag DGPS erop gezet en deze minimaal 12 uur laten curen (het waren er 36). De SRP maskeert je swirls. Ik heb het gebruikt, omdat ik niet veel tijd had om de auto volledig te polijsten
Na het kleien heb ik met een licht groene pad de SRP opgebracht.
Vervolgens de DGPS en uiteindelijk Collinite 845.

Haha idd Jeroen, was jaloers op wat iemand hier een keer had gekregen van zijn Audi-dealer :)