• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autohoes ter bescherming tegen hagel

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.818
123
48
Heeft er iemand ervaring met autohoezen die beschermen tegen hagel?

Ik ben altijd weer blij als ik zonder poffertjespan terug ben van een vakantie in Frankrijk of Oostenrijk. Overigens kan het in Nederlands ook voorkomen.

Ik ben geen fan van een autohoes over je auto als deze buiten staat, maar ter bescherming tegen hagel denk ik daar anders over.

Als de voorspellingen zeggen dat er hagel op komst is, dan over de auto trekken en na het slechte weer gelijk weer van de auto af.
 
Een gewone hoes zal nauwelijks beschermen, dan moet je al iets van tuinstoelkussens, luchtbedden of zo onder de hoes stoppen, of je moet een hoes boven het plaatwerk kunnen spannen (op het dak bijvoorbeeld als je dakdragers hebt). In extreme gevallen zie je ook dat ruiten sneuvelen door hagelballen, en ook de flanken van je auto krijgen het dan serieus te verduren. Ik denk dat het grootste probleem is dat de zwaarte en exacte plek van een hagelbui lastig te voorspellen is, al zijn er plekken waar je een veel grotere kans loopt op zo'n bui dan op andere plekken, rondom het Lago Maggiorre is zo'n gebied waar je een veel grotere kans op zware hagelbuien hebt.
 
Ik heb vorig jaar in NL, een vol treffer op de volledig zijkant van de auto gehad. Dak was ook geraakt, maar als het weer op de zijkant staat, houd hier ook rekening mee.