• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto's onder het bluspoeder, wat nu?

Dirk

Detailing rookie
26 sep 2008
75
0
Hallo beste mensen.

Gisteren nacht zijn er hier in de parkeergarage wat lutsers geweest die het leuk vonden om een poederblusser leeg te spuiten in de parkeergarage. Gevolg, een stuk of tien auto's onder het bluspoeder waaronder die van een aantal collega's. Ik weet dat bluspoeder agressieve zooi is, maar wat kun je nu het beste doen om dit weg te krijgen of de schade te beperken?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Dirk
 
Heel snel goed wassen met veel water! Zo snel mogelijk! Maar ben bang dat de schade al aangericht is... }:)w
 
wassen eerst met heelveel water vervolgens met een goede shampoo en tevens voorzien van een wax laag!!

poederblussers zijn puur zout !!!! natrium carbonide.....BAD Stuf !!!
 
Thanks!
De schade lijkt zo op het eerste gezicht mee te vallen. Maar ik ga hem nogmaals eens flink afspoelen en daarna wassen met Meg's nxt shampo.
Daarna denk ik een paar keer behandelen met wat PB's black hole, en PB's EXP pure sealant. Daarna wat Natty's of NXT tech wax.

Of zou ik beter meteen met wax kunnen beginnen?
En welke wax zou ik het beste kunnen gebruiken? Natty's of NXT tech wax?
Ikzelf heb zo mijn vermoeden dat ik hiervoor beter de NXT kan gebruiken vanwegen de synthetische polymeren. Of zit ik ernaast?
Alvast bedankt.
 
een glaze is goed voor de lak omdat je deze weer voed, gezien de jaar getijden zal ik voor de nxt gaan;)
 
Gauw van de hand doen, bluspoeder is het ergste wat er is!!
Het tast echt alles aan! metaal, electronica enz!
Dikwijls zie je de schade pas na een half jaar tot een jaar.
 
Ff een quoot van Wikipedia;

Het poeder van een ABC-blusser bestaat uit een mengsel van ammoniumfosfaat en ammoniumsulfaat. Het poeder van een BC-blusser bestaat uit een mengsel van natriumcarbonaat en kaliumcarbonaat, oftewel kalk en soda. Wanneer met een poederblusser is geblust, dan moet het overgebleven poeder met een industriële stofzuiger worden verwijderd. Gebruik geen water om het poeder op te ruimen. Het poeder kan wanneer het in contact komen met de huid diarree veroorzaken omdat ammonium naar de darmen toetrekt. Denk hierbij ook aan het oude begrip zuiveringszout.


Zelf dacht ik dat als je eenmaal met water aan de gang gaat, dat je dan bijv een hele dikke laag SuppaSnowFoam (of in ieder geval shampoo) moet gebruiken om die rommel af te laten breken.Correct me if i'm wrong.