• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ozon of andere middeltjes om geur te verwijderen?

ruspek

Detailing rookie
15 sep 2025
1
2
Hoi Allemaal,

ik kan er niet heel veel over vinden (ozon generator)
Maar ik zit (en met mij vele van ons denk ik zo) met een auto die stinkt als de peuk van Ome Henk.
Oftewel: niet lekker.
Soms denk ik dat de geur weg is totdat de zon er even op schijnt en de stank van nicotine en overjarige vervuiling weer los komt.
Heb de auto goed gezogen, helemaal met Greenstar (koch chemie) schoongemaakt. Leer gecleaned en weer gevoed met Riwax spul.
Geur blijft.
Nou zie ik op het grote www dat er tegenwoordig ozongenerators zijn die rond de 50 euro kosten. "behalen"70.000mg per uur.
Is dat wat?
Zijn er andere goede middeltjes die de geur uit je auto kunnen halen?
Wil het dus niet maskeren maar er echt uit halen.

Natuurlijk luchtfilter even vervangen.

Groet Ruben

Welkom op het forum. :D

Als er dusdanig veel geur aanwezig is, dan zal je niet alleen even moeten stofzuigen en wat soppen. Denk dan ook aan het diepreinigen van stoffen bekleding, matten, tapijt, hemelbekleding, etc. Maar bijv. ook aan interieurfilters, luchtkanalen en dergelijke.

Dit kan je ook allemaal laten doen, gevolgd door een ozonbehandeling. ;)