• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoshampoo wasbox funest voor waslaag?

Joost

Detailing addict
14 mei 2008
380
62
Onlangs heb ik mijn auto gedetailed en als laatste 3 waslagen aangebracht.
https://forum.Carclean.com/cc_postsm164677/Hebben-we-nog-wat-gedaan-vandaag-Deel-6.aspx#post164677

So far so good. Maar nou heb ik hem onlangs in een wasbox afgespoten met de hogedruk en een autoshampoo. Geen idee welke.
Nou doe ik dit wel vaker en weet eigenlijk wel dat het niet bevordelijk is maar ik had niet gedacht dat na 1x de gehele beading zou verdwijnen. Het water ligt nu als 1 doffe natte plas op me dak en motorkap.

Nu is mijn vraag. Denken jullie dat dit hierdoor komt en dat de autoshampoo zodanig agressief is dat het 3 waxlagen stript, of zou de shampoo dusdanig vet zijn waardoor er een waas achterblijft?

Aankomend weekend zal ik eens de auto handmatig gaan wassen met NXT en de mitt en kijken of de beading weer terug komt.
Maar ik vrees het ergste eigenlijk.
 
ik weet dat dat super agressief spul is...ik ken trouwens een bevriend detailer die eerst naar zo'n wasbox rijdt om de waxlagen te strippen :auw
 
Heb je de auto met shampoo gewassen of met actief schuim ?

Als het actief schuim is en je hebt de auto lekker ingesopt dan ben ik bang dat je waxlaagjes er helemaal vanaf zijn.
Actief schuim is dermate agressief dat het je waxlaag compleet kan strippen.
 
Yup, mega agressief sopje is het. Hier drukte ik bij de washbox per abuis het verkeerde knopje in en weg was de waxlaag. Beading van een natte krant was het resultaat:s :D
 
Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik heb geen gebruik gemaakt van actief schuim maar alleen een shampoo. Maar ook dit kan natuurlijk zeer agressief zijn.

Ik heb dit voorheen wel vaker gedaan maar nog nooit meegemaakt dat na 1x afspuiten met een shampoo de complete beading weg is.
 
agressief is niet het juiste woord, krachtig dat weer wel.
en bepaalde reinigers 'branden' als het ware de vervuiling van je auto, die worden vooral in de truckwash veel gebruikt.

als je voorheen het niet hebt geconstateerd kan het zijn dat de afstelling van de machine is aangepast of dat er een andere reiniger in gebruik is, wellicht met het oog op de aanstaande winterperiode
 
Mijn laagje Collinite 915 was gelukkig er niet af na een rondje met de wasbox shampoo op hoge druk.
 
Iedere shampoo kan je waslaag strippen mits de mengverhouding te hoog is. Al zal de shampoo bij een wasbox krachtiger zijn dan een "consumenten" shampoo. Maar de mengverhouding heb je zelf niet in de hand in een wasbox, dus het is beter om deze niet te gebruiken.
Overigens: vergeet niet dat het ontbreken van beading direct na het wassen niet hoeft te betekenen dat de bescherming foetsie is... veel shampoos zorgen voor zogenaamde sheeting om het water snel van de auto te krijgen. Droog je hierna de auto en je zou de auto weer natspuiten en je hebt dan wel beading, dan heb je gewoon je bescherming nog. ;)
 
Inderdaad, aan de term sheeting had ik nog niet gedacht maar daar lijkt mijn "probleem" wel op.
Ik zal van het weekend de auto wel even met het handje wassen en dan verder inspecteren. Want dat een shampoo uit een wasbox krachtiger is daar geloof ik ook wel in, maar het leek mij al stug dat het compleet 3 waxlagen zou kunnen verwijderen. Misschien is dit toch wel het geval maar ik zou het wel jammer vinden als het zo zou zijn.

En wat betreft dat ik het nog nooit eerder mee heb gemaakt is omdat ik pas voor het eerst in die wasbox gebruik heb gemaakt van de aanwezige shampoo. Maar aangezien dat bedrijf ook een wasstraat heeft voor trucks kan het toch best wel zo zijn dat ze gebruik maken van ernstig aggressieve shampoo.

Nou ja, ik hoop maar het beste ervan!
 
Ik heb de auto gewassen met de NXT shampoo en de conclusie is dat de beading enigszins terugkomt. Het houd allemaal niet echt over maar ik verwacht dat de wasbox shampoo dusdanig agressief is dat mijn waxlagen heeft aangetast.

Wel jammer, maar het is weer een wijze les en... het houd je bezig :-"
 
corsawim zei:
ik weet dat dat super agressief spul is...ik ken trouwens een bevriend detailer die eerst naar zo'n wasbox rijdt om de waxlagen te strippen :auw
Joost , je zal inderdaad een beetje:-" van je waxlaag kwijt zijn.
Ik gebruik deze "wasbox" techniek soms als voorbereiding op een detailbeurt:ja