• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

auto drogen: met droogdoek of blaas apparaat?

gertc

Detailing addict
9 sep 2017
9
60
34
ik lees nogal war meningen over droogdoeken. is het niet beter om te drogen met een bladblazer?
die geeft zeker geen swirls lijkt me....
of is dit onzin?

Blazer geeft geen swirls idd maar maakt wel lawaai vind ik persoonlijk . Je kan ook een deel droogblazen en deels met dexdtoogdoek drogen.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Bij blazen moet je ook in een schone omgeving staan, anders blaas er gelijk weer zand/vuil op. Als je zaken aan moet schaffen kun je ook nog overwegen om water in kieren weg te blazen, en de rest met een droogdoek. Speciaal voor kieren of kleinere oppervlakken heb je ook nog zoiets als een handzame blaster, die ik lekker klein en handzaam (maar maakt net zoveel herrie).

• Leuk
Reacties: Ric325i
ik lees nogal war meningen over droogdoeken. is het niet beter om te drogen met een bladblazer?
die geeft zeker geen swirls lijkt me....
of is dit onzin?
Met geforceerd droogblazen laat je ook mineralen achter op de lak en zal je sneller een waterspotremover behandeling nodig hebben.
Ik gebruik mijn blower enkel voor de lastige kieren, spiegels edm.
Als je wasproces goed zit dan zal je met een goede droogdoek geen krassen of swirls achterlaten.

Ik droog de auto eerst met droogdoeken. En daarna de kiertjes, spiegels, klinken etc met de monello droog blazen.
Waarschijnlijk ga ik zo’n kleine usb handblazer op accu aanschaffen. Voor die keren dat ik geen zin heb de monello te pakken.
En dat dingetje lijkt me ook makkelijk om bv de airo’s in huis van stof te ontzien.

• Leuk
Reacties: Nico F.
Ook ik droog de auto eerst met een megaleipesupervetlauwexxxxl supersized droogdoek van een niet nader te noemen huismerk van Carclean welke begint met een M.

En dan de randen, kiertjes, naden etc met de M Meastro, halfgas want voluit heb je kans dat de auto na gedane arbeid een halve meter verderop staat als de handrem per ongeluk niet strak genoeg stond. (ik heb op mijn moderne auto gelukkig nog een handbediende handrem)

En inderdaad zoals aangehaald er op letten dat werkomgeving schoon is, je niet met de blownozzle op de grond richt want dan kan je de bolide weer overnieuw gaan wassen.

Zo een kleine handblazer op een accu lijkt me dan weer het equivalent van zelf op je auto blazen met je mond..

Daarnaast vind ik de Meastro ook handig om na een rondje stofzuigen ook het dashboard en de ventilatieopeningen bijvoorbeeld even uit te blazen.

Nou ja, zo heeft een ieder weer zijn eigen werkmethode, zolang je geen bak zand op de auto blaast of andere spannende acties die krassen op de auto veroorzaken doe dan waar je zelf blij van wordt, het is tenslotte jouw bolide.

Misschien heb ik makkelijk kletsen want ik voel me een zeer gelukkig man dat ik de auto kan wassen onder een carport op en stenen ondergrond.

Over het geluid gesproken, nu maakt de Meastro best wel wat geluid maar het gevaar schuilt hem vooral in de lucht die uit de nozzle komt en onder bepaalde omstandigheden op delen van de auto een geluid kan veroorzaken welke echt vervelend en zelfs pijnlijk kan zijn, ik draag dus tijdens het droogblazen geluidbescherming (zo'n knalgeel bouwvakkers ding)

• Leuk
Reacties: Nico F.