• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AvdH lederen interieur behandeld met Gliptone

AvdH

Detailing addict
24 apr 2009
306
65
59
Ik heb afgelopen week Het Gliptone setje in huis gekregen en er gisteren het lederen interieur van de S60 mee behandeld.
De zaterdag ervoor de S60 een detailbeurt gegeven (was hard nodig) helaas geen foto's kunnen maken :-" ivm. tijdnood en dat het bijna donker was eer ik klaar was. Volgende keer misschien meer tijd om foto's te maken.

Ik ben goed te spreken over het setje van Gliptone, verwerkt makkelijk en geeft een zichtbare verbetering in de staat van het leder.

De poetser van de garage waar ik de S60 2 weken geleden heb gekocht, heeft klaarblijkelijk het leder al gereinigd met een middeltje dat mij niet bekend is. Het leder voelde overal behoorlijk schraal en hard aan en de toplaag zag er dof uit. :( Er waren geen noemenswaardige scheuren in het leder aanwezig, dus het bovengenoemde is waarschijnlijk niet door ouderdom ontstaan. Er was alleen op de middenarmsteun een zweettransfer zichtbaar. Dat was het enige zichtbare aan het hele interieur. Hij had die plek vergeten om te reinigen denk ik.

Als eerst heb ik met de Gliptone Liquid Leather Gentle Cleaner het leder eens lekker gereinigd door dit, zoals de gebruiksaanwijzing dit aangeeft, met een vochtige spons te doen. Alleen van het stuur kwam veel vervuiling af. Maar dat is logisch. Heerlijk spul om te gebruiken, het schuimt iets tijdens de reiniging. Na het te hebben laten intrekken, alles met een vochtige MF-doek alles afgenomen.
Zelfs een paar zwarte strepen van zo'n 30cm lang kreeg ik er mee weg. :-d

Daarna alle lederen delen met de Gliptone Liquid Leather Conditioner ingewerkt met een Poorboys World Microfiber Applicator. Het was heel makkelijk aan te brengen met de applicator pad. De conditioner ging er lekker op en het trok langzaam in het leder. Meteen kreeg ik een kleurverschil te zien tussen de behandelde en onbehandelde delen. En het leder glansde behoorlijk.

Na het zo'n 2uur met rust gelaten te hebben, heb ik alles nog eens opgewreven met een droge MF-doek. Alles voelde een stuk soepeler aan dan voorheen en geurde ook nog eens lekker naar nieuw leder. Ook de glans werd een stuk minder dan kort na de behandeling. De geur van nieuw leder vind ik totaal niet overdadig, maar gewoon lekker.

Kortom, prima spul. :cool

Hieronder een paar plaatjes van tijdens de klus. Ik heb geprobeerd om de verschillen in kleur te laten zien. Ik hoop dat het zichtbaar is op de foto's. De lichte delen van het portier zijn kunststof delen. Een goede referentie om het verschil en de werking van Gliptone zichtbaar te krijgen. Voor ik begon, had het leder exact dezelfde kleur als dat kunststof.
Over een tijdje kijk ik het leder nog een keer na en krijgt het nog een vertroeteling met de contioner.

DSC01515.webp

DSC01516.webp

DSC01517.webp

DSC01518.webp

DSC01519.webp

DSC01520.webp

Alles op z'n tijd. Wordt het volgende klusje.
Ongelofelijk hoeveel rotzooi er in zo'n auto komt in 2 weken tijd.:-"

Ben ik het helemaal mee eens. De vorige auto had donkere bekleding, daar begon het vuil na 2 maanden pas op te vallen.

Maar ik kan dit natuurlijk goed als excuus gebruiken om vaker te detailen.:-d

V40Freak zei:
Da's ook mijn mening :-)^

Ook een liefhebber van Zweeds zie ik :)

Zekers!! Zoals je S60 (en mijn V70) worden ze niet meer gemaakt!!
Was nog echte zweedse klasse met weinig Ford invloeden.

Nu is het maar afwachten wat er gaat gebeuren met Volvo:'(

De Chinezen hebben interesse in Volvo, maar Ford is bang voor het intellectuele eigendom wat geschonden zal/kan worden door het kopieergedrag van de Chinezen. Er bestaat een kans dat er een deel van de aandelen teruggaat naar AB Volvo en een deel in handen van de Zweedse overheid. Ook gaan er geruchten over een overname door BMW of Renault.