• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AX GTI '91 - behoorlijke uitdaging voor een beginner

Leuk project!

Hoe simpel was het leven vroeger, dat een GTI geleverd werd met trommelremmen op de achter-as.
Is het een optie om het dak met glans zwart te wrappen (of een andere kleur voor wat extra kick)? Kost niet de wereld.

Gave kar, zal een prettig scheurijzertje zijn.

Op de terugweg van boodschappen doen in Duitsland,..

!TIK!

Jahoor, een grote barst op de voorruit.Man man, wat heb ik zitten vloeken en oen die ik ben alleen WA verzekerd. Direct naar de dealer gereden waar ik twee stickers heb gekregen voor het afplakken van de barst. Maandag maar even een afspraak maken en mijn verzekering omhoog gegooid voor de toekomst.

:-(

Jos Kuiper;n404912 zei:
Welke tas is dat in je bestelling van p1?

Mooi resultaat kerel!!

Volgens mij is dat gewoon de tas die je krijgt bij bestelling van je DAP500 of 900, je kan hem ook los krijgen maar dan van Monello, type: Borsa.
Of bedoel je een andere tas?

Als je toch je dak wilt laten overspuiten, zou ik eerst even Veloce proberen met een gele pad. Misschien haalt het nog wat vlekken weg, veroorzaakt het toch meer schade, kun je het altijd nog laten spuiten.

Vandaag maar even wat foto'tjes genomen op een voormalig industrie complex :D Alleen jammer dat het zonnetje niet scheen!

IMG_1452_zpsimmexntd.webp

IMG_1457_zps40ofuoxt.webp

IMG_1464_zpsqtgtoua8.webp

IMG_1468_zpspo55iepm.webp

IMG_1469_zpssbdmj5ap.webp

wat een resultaat zeg man

vooral die fotos van nu en toen je hem kocht
zie je echt goed het verschil en hoe die enorm verbeterd is door de detailbeurt die jij hem gegeven hebt

en die ene beading foto vind ik ook echt gaaf man

en over je dak
zou hem lekker overspuiten
die lak breuken ga je er nooit uitgepoetst krijgen enzo

maar is wel een mooi canvas om op te oefenen met wat zwaarder geschut
als je het verziekt maakt niet want je gaat het toch nog overspuiten

hou je in de gaten man met die lache karretje

Leuke reactie DonButtie! :-D

Weer hoog tijd voor een update zo te zien..

In mei was het evenement 'Forever Young' waarbij ik Sofie (ja ze heeft een naam, het is frans he :P) tentoon mocht stellen voor de Concoursstand '90's hot hatchbacks'. Tien auto's deden hieraan mee. Ontzettend vroeg uit de veren, want Groningen blijft nou eenmaal ver rijden van alles.. Na aankomst een vlugge poetsbeurt na al die snelwegkilometers en leuke gesprekken gehad met andere eigenaren. Sommige waren tof, sommige arrogant in de zin van die 'verwachten om in de prijzen te vallen' - tsja. Ik vond het in ieder geval al supermooi om een AX in de spotlights te zetten! Wel jammer van de organisatie dat zij het onderscheid niet zien tussen een Saxo en een AX. Bij het informatiebordje stond een onverklaarbaar verhaal over een saxo, diens entree in de rally etc. Heel vaag allemaal terwijl ik het verhaal van Sofie panklaar had aangeleverd.

Ik moet wel toegeven dat een 'simpele AX' al direct het onderspit delft tegen de publiekslievelingen zoals golfjes, 205'jes etc. Zeker waaraan voor duizenden euro's is vertimmerd om deze in concoursstaat te krijgen. Dat blijven, vanuit breed publiek bezien toch de iconische hot hatches (wat doet een golf 1 tussen 90's hatches? en een Saab?). Uiteindelijke winnaar was een Astra GSI. Geen idee wat de jury bezielde, lol. Want (1) een Astra is per definitie geen chickmagnet, en (2) interieur stinkt altijd van Opel en (3) een GSI heeft 55 extra PK nodig om 1 seconden sneller te zijn op een sprint van 0-100km/u. (Ik heb nou eenmaal niet gewonnen, moet toch iets bedenken? :P)

Was een ontzettend leuk evenement en prima vermaakt! :D
11230914_461857127304629_4437910481983836311_n_zpsliuxhejp.webp

11262435_10206918496181193_7649204235320363066_n_zps4rhl0cfq.webp

Vandaag was ook de grote dag voor Sofie, de keuring!
APK%20sofie_zpsmmcfo7je.webp

Enige probleem was een CO waarde van rond de 7(!) bij verhoogd toerental. Bij stationair 0,3. Heel vaag.. Gelukkig zijn er geen emissie-eisen bij verhoogd toerental voor auto's van voor '93. Kom ik toch weer goed weg..

Komende weken staan er twee klussen op het programma:
-werking koelventilateur fixen
-koelwater flushen & verversen

Qua poetswerk staat alles prima in de Collinite!

hee

leuke auto en leuke poets werkzaamheden dus leuke reacties

jammer dat je niet gewonnen hebt maar met een jury de het verschil in saxo en ax niet weet hoef je daar ook niet heel veel waarde aan te hechten denk ik zo.

ben al verder gegaan met je dak?
ben wel benieuwd wat er nog van te maken valt zonder te spuiten.

hou je in de gaten

O ja het dak, dit heb ik zelf gerold (bij gebrek aan spuitapparatuur). Al met al redelijk gelukt, maar ik wil het op termijn wel laten spuiten. Ziet er wel beter uit dan hoe het was! :)

Wat gaaf, wat gaaf, Jurjenz
Het is heel leuk en eervol om zo'n uniek exemplaar weer in goede staat te krijgen. Met de lak en velgen heb je mooi resultaat gehaald (overige zeker ook!)
Jouw verhaal en foto's maken me me wel heel enthousiast om mijn oude liefde ook weer op te zoeken. De Toyota Starlet P7 ('85-'88). Terwijl ik als beginner nog moet starten met detailen van de de familiewagen.

Anyway: nu met deze dagen... zonnetje, mooie auto met verhaal... Neem je tijd en geniet ervan! Heel erg verdiend!

Bedankt! :-D

Dankzij het forum en CC heb ik erg veel geleerd. Ik rij standaard met een flinke glimlach rond! Heb je al wel een Starlet in je bezit?