• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

B-Real: Seat Leon Sport 1.8 20VT '02

B-Real

Detailing trainee
2 dec 2008
11
47
Beste mensen,

De aanschaf van de DAP500 leek me een mooi moment om me ook maar eens aan te melden op dit forum. Sommigen kennen mij misschien al van het Autoweek forum, ben daar al jaren actief en het is ook eigenlijk het enige forum waar ik kom.

In het echte leven noemt men mij Richard, ben net 21 lentes jong geworden, mag mij nog student noemen en in m'n vrije tijd wordt er regelmatig gestapt en elke avond even gesport.

Mijn auto historie is vrij kort, twee jaar geleden begon ik met een '94 Honda Civic 1.5 DXI in het wit. Deze is 2x gewassen met een spons en voor de rest af en toe eens door de wasstraat. Stiekem vond ik de auto mooier als ie smerig was :D
Na een jaar hierin rondgereden te hebben en een hoop lol te hebben gehad (behoorlijk vlot die 90pk op 948kg) was het tijd voor wat anders. Ik kreeg namelijk ander werk en moest nogal wat meer kilometers gaan maken, dat moest gebeuren in iets dat vlotter en wat meer luxe had. Op z'n minst airco was de bedoeling, het is iets anders afgelopen.....

Per toeval kwam ik toen m'n huidige auto tegen, een Seat Leon Sport 1.8 20VT uit 2002 met alles erop en eraan. Nouja, behalve de cd wisselaar en de ingebouwde navi. Ook de cruise control heb ik later zelf ingebouwd, uiteraard gewoon met originele onderdelen.

Ik had de auto nog niet of ik kreeg al een prachtig aanbod voor een setje velgen. Een setje Sportecs in de maat 225/40/18, tja mooier krijg je ze niet onder een Leon dus die geljk aangeschaft en eronder gegooid.
Daarna een Pilot xenon zet van 6000k geinstalleerd en de beroemde Fabia achterwisser erop gezet. Eigenlijk is ie zoals ie nu is wel af. Verlaging twijfel ik nog altijd over en hij moet natuurlijk nog gechipped worden door JD Engineering.

Opties die op mijn auto zitten:
- Koplampsproeiers
- Inklapbare buitenspiegels
- Elektrisch schuifkanteldak
- Lederen bekleding + stoelverwarming
- Climate Control
- Originele radio cd met een stuk of 8 speakers (prachtig geluid met veel bass overigens!)
- Regensensor
- Automatisch Dimmende Binnenspiegel

Zelf toegevoegd:
- Cruise Control (origineel)
- Pilot Xenon 6000k
- Skoda Fabia achterwisser
- Sportec 18"
- Parrot Bluetooth Carkit

Tot slot wat foto's die ik gemaakt heb toen ik de auto net had. Betere foto's gaan er binnenkort wel komen, moet m'n nieuwe camera toch nog goed uit proberen.

HPIM1841.jpg

HPIM1845.jpg

HPIM1838.jpg

HPIM1840.jpg



0068.jpg

0137.jpg
 
Welkom hier! En alweer een AW-forummer erbij. Hoezo mond tot mond reclame?! :D
Mooie auto. En je nieuwe wielen zijn ws een stuk gemakkelijker schoon te maken dan de oude (al vind ik die ook nog steeds goed staan)
 
Dank voor de reacties, ben er nog elke dag dolgelukkig mee. Heerlijk comfortabel en schakellui rijden.

Af en toe even lekker trappen blijft een heerlijk gevoel. Het mooiste is nog het geluid uit de uitlaat na een aantal kilometers op z'n top te hebben gereden :grinning:

@Markprinsen, weet het nog niet precies. Heb hier op het forum en op AW daarover nog een vraag uit staan. Moet het allemaal nog even goed bekijken tijdens een vrij moment
 
Goh, ook jouw auto ziet er bekend uit :grinning: haha

Ben je de 13e ook in Easterwood te vinden? Het is er de vorige keer bij in geschoten om je airbox/luchtfilter te bekijken. Ben daar wel reuze benieuwd naar, want dat klinkt echt super :)^