• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden glansmiddel

evn35

Detailing addict
6 jun 2022
140
65
Knokke-Heist, België
Ik gebruik Meguiar's Endurance Tire Gel, maar het spul vliegt werkelijk in het ronde,
en als de wagen thuis in de garage staat en je loopt tegen de banden, dan hou je er steevast een zwarte streep of vlek aan over op de kleren of je been.
Heeft er iemand een betere ervaring met een ander produckt, die niet zo vettig is, maar toch gemakkelijk aanbrengt?
Voor een spuitbus ben ik niet zo gevonden, dat spuit overal in het ronde.
 
  • Leuk
Reactions: ErikC
Hier een tevreden Gummi-gebruiker. Mijn ervaring is dat ‘ie minder viezig is. En spetteren? Weinig last van.
 
Heb altijd Gyeon Tire gebruikt maar na diverse positieve reacties hier op het forum over Gummi deze ook aangeschaft. En ja dat is toch het betere spul. Veel meer satijn glans en blijft ook veel langer zitten na het wassen van de velgen en auto.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Overigens als toevoeging op mijn bericht: laatste keer heb ik Gummi achteraf niet afgenomen met een MF. Resultaat: mooier (subjectief) en langere standtijd (objectief).
 
Sowieso belangrijk bij elke dressing: voorbereiding... Oftewel, het goed schoonmaken/ontvetten van de band.
Sommige dressings kun je ook 'layeren' in mijn ervaring, dus na een wasbeurt gewoon nieuwe laag aanbrengen over de bestaande zonder uitvoerig ontvetten, maar dat is afhankelijk van zowel de band als de dressing die je gebruikt (again, mijn ervaring...)
 
  • Leuk
Reactions: Juffer1
Gebruik laatste tijd ook regelmatig Gummi.
Maar ook deze spettert de wielkasten in is mijn ervaring. Welke bandendressing niet zou je bijna afvragen. Want de dressing gaat altijd in de logo's etc in je band zitten. En met het rijden zal dit er dan eruit vliegen.
Dan zou je wellicht een vloeibaar product moeten gebruiken met een sprayer.
 
Ik weet dat je de PB Bold n bright ook via sprayen kan aanbrengen, dit heb ik in het verleden gedaan en dat ging eigenlijk goed.
Gebruik dan niet de Gel uiteraard.

Op dit moment gebruik ik zelf Tire Express van Gyeon waar ik er geen last van heb, maar dat zal vooral komen door de spatlappen die ik heb :D
Wanneer we deze gebruiken op de witte Leon van een maat van me zit binnen een paar dagen de zijkant wel onder de spetters. Hij wil dit dus ook niet meer.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
De beste oplossing om spetteren te voorkomen is naar mijn mening om het zuiniger aan te brengen, en na een paar uur af te nemen. (ik ben dan ook meer iemand die houdt van een zwarte band, zonder het glanzende). En natuurlijk de band goed schoonmaken vooraf.
 
Helemaal eens met @dennisdennis-12
Wat ook helpt in mijn ervaring, als het kan, na het aanbrengen de auto in de zon.
Banden worden warm, poriën van het rubber gaan open staan en nemen meer dressing op.
Althans, das mijn theorie daarbij...
 
Hier ook een tevreden Gyeon Tire en Tire Express gebruiker. Ik droog de banden voor het dressen met de bladblazer en na de dressing dep ik overgebleven dressing bij de Michelin letters. Vind dat bij Michelins daar altijd dressing tussen blijft zitten wat eraf kan vliegen.
 
Hier ervaring met 5-6 banden/rubber productjes, hieronder enkele die CC verkoopt.

- Autofinesse Satin: mooie satin look, laat geen vettige spatten na ofzo maar blijft niet erg lang zichtbaar (ca. 2 weken), prijs te hoog in verhouding met prestaties vind ik persoonlijk.
- Gtechniq T1: iets meer glans dan AF, redelijk vettig bij het aanbrengen maar laat geen spatten na. Erg zuinig in gebruik, standtijd van makkelijk 4-5 weken. Verder redelijk prijzig in verhouding met de inhoud maar dan wel weer goed in verhouding met de prestaties vind ik zelf.
- 303 Aerospace: Vind ik persoonlijk meer iets voor plastic dan voor de banden. Niet zo'n heel duidelijk beeld na aanbrengen, standtijd vergelijkbaar met AF. Verder vind ik het te duur in verhouding met de prestaties.
 
@AndyVR.

Is het deze https://www.carclean.com/nl/gummi-trim-and-tyre-dressing.html nu ja duur, valt nog mee vind ik.
Poorboy ben ik ook wel benieuwd naar.
Misschien moet ik na de behandeling, toch eens wat deppen, maar de spul van meguair's is wel zwaar hoor.
Gyeon lijkt mij ook wel wat.
Dus....ik zal elke keer een andere aanschaffen,...
Vaak is het moeilijk om te weten wat te kopen, het aanbod is zo groot.
 
Stjärnagloss Gummi is op dit moment toch wel m'n to-go product. Laat geen 'vette' glans achter. Na het aanbrengen een paar uur later een mooie matte afwerking zonder spetters.

20220410_134206.jpg
 
Gebruik laatste tijd ook regelmatig Gummi.
Maar ook deze spettert de wielkasten in is mijn ervaring. Welke bandendressing niet zou je bijna afvragen. Want de dressing gaat altijd in de logo's etc in je band zitten. En met het rijden zal dit er dan eruit vliegen.
Dan zou je wellicht een vloeibaar product moeten gebruiken met een sprayer.
Scott HD heeft enige tijd geleden een test gedaan. Je moet er wel even voor gaan zitten, het is opgesplitst in twee films van ongeveer 40 min. Hierin wordt ook de uitslingering getest. Vind de test niet helemaal lekker uitgevoerd omdat ik zelf idd veel dunner aanbreng en enkele uren (soms pas volgende dag) naloop met een doek waardoor ik geen uitslingering ervaar. Desalniettemin geeft het weldegelijk een indicatie.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: kawazxr en AndyVR