• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden mooi krijgen met Poorboy's Bold N Bright of Natural Look?

Char

Detailing rookie
16 jun 2014
4
0
Ik kwam op deze fantastische site terecht na het googlen van "banden opknappen, auto wassen"
Nu zie ik ook dat je iets aan je fale banden kan doen (waar ik me al een tijdje aan stoor)

Nu zie ik dat Bold N Bright speciaal voor de banden is en Natural Look meerdere doeleinden heeft waaronder ook de banden.
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen deze 2?

Wat heeft Natural Look niet wat Bold N Bright wel heeft

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoewel het wel op het label van Natural Look staat dat je het voor banden kunt gebruiken, is het voor mijn gevoel meer een produkt voor interieur.

Wil je echt iets specifiek voor banden, pak dan een bandendressing.

Mijn persoonlijke voorkeur (iedereen hier heeft zo wel zijn eigen dingetje) gaat overigens uit naar de Mothers Reflections Advanced Tire Care.

Tegenwoordig heb ik aparte flessen voor verschillende doeleinden maar mocht je alleen pb nl hebben staan dan kun je dat best eens op de banden smeren en dat viel mij toen niet eens tegen. Qua bestanddelen weet ik geen verschil te noemen maar de kleur en geur is bv wel anders. Andersom heb ik bij wijze van experiment ook al eens pd bold&bright in het motorruim gebruikt en ook dat viel me niet tegen. Ik gok dat beide soorten best uit te wisselen zijn maar die test heb ik zelf nog niet uitgebreid gedaan. Wellicht een ander?

Nee, ik heb Poorsboys NL nog niet. Ik wil hem sowieso wel kopen voor het interieur.
Bleef die lang op je banden zitten @Ric325i?

Als je je banden eerst goed reinigt (met een apc en een borstel bv) blijft Natural Look best prima zitten!

Heb bij gebrek aan Meguiars tire gel wel eens Natural Look op een setje banden gesmeerd maar het gaf nét niet dat ene beetje resultaat wat Meguiars wel doet..

Ik gebruik Poor Boys Bold 'N Bright tire dressing en ik vind het super. Vaak maak ik de band niet eens schoon van te voren en het blijft toch goed zitten. Aanbrengen met een banden applicator werkt perfect. Mijn ervaring is dat het rubber wel of niet gaat glanzen (wet look) afhankelijk van de aangebrachte hoeveelheid. Ik vind een wetlook niet staan op een band en breng het dus maar eenmalig aan dun aan. Na het intrekken krijg je een mooie satijn zwarte look. In deze toepassing vind ik het ook erg zuinig! Het ruikt ook nog eens lekker naar kokos (alleen te merken tijdens aanbrengen).

Nadeel is dat je het alleen op een droge band, dus ook het water wat bij het wassen tussen de band/velg blijft hangen, kan aanbrengen omdat het anders gaat vlekken van het water water er overheen loopt. Ik breng het dan ook nooit direct na het wassen aan.

edit:
btw, het voordeel van de applicator is dat je geen vuile doeken oid overhoud. Ik spoel de applicator na gebruik onder de kraan uit en that's it.

Is dit een goede voor het reinigen van je banden? @D-J https://www.Carclean.com/product/Tuf_Shine/Tire_Cleaner_650ml_TS401CL_102357
Ze zullen wel vies zijn dan.. Ik heb ze nog nooit gereinigd 8o

Char;n398085 zei:
Nee, ik heb Poorsboys NL nog niet. Ik wil hem sowieso wel kopen voor het interieur. Bleef die lang op je banden zitten @Ric325i?
Het is een tijdje geleden maar wat mij bijstaat is dat pb nl echt niet tegenviel op de banden. Kijk je doet best lang met die flessen en ik vond het wel geinig om wat verschillende middelen te proberen maar als ik jouw was zou ik eerst alleen de natural look kopen en als die bevalt op je banden is dat toch oke en dan scheelt het weer een fles in de aanschaf. Als je in de buurt van Rotterdam woont kun je een pm sturen en ze beide ff een keer proberen . Om banden te reinigen kun je verdunde apc gebruiken of gewoon een beetje autoshampoo en water.

Voor het reinigen van de banden kun je niet alleen af met wat shampoo en water. Dat heeft onvoldoende reinigende kracht. Voor de banden zou ik toch kiezen voor Bold&Bright. Naar mijn idee houdt die langer dan Natural Look.

@ibizasigno mocht de topicstarter ff geen APC in huis hebben is het toch geen ramp om de banden met shampoo en water schoon te maken? Daarnaast is de reinigende kracht mede afhankelijk van de verhouding shampoo/water. Bold&bright versus natural look zou theoretisch langer moeten houden op banden immers daar is het ook voor maar is dat ook zo in de praktijk? Ik weet het niet en wellicht ga ik dat eens vergelijken.

Ik ben erg tevreden over de Meguiars Tire gel. Erg mooie diep zwarte satijn look die ongeveer 4 weken blijft zitten, makkelijk en spaarzaam aanbrengen met een klein huishoud sponsje.

ik was de banden gewoon mee met de velgen, en daarna Poor Boys Bold 'N Bright tire dressing erop met de meguairs aplicator, natural look heb ik nooit geprobeerd hoewel ik dat wel heb maar dat zie ik meer als iets voor het interieur, bold en bright brengt een mooie zijdeachtige glans aan.

Trim Restorer van PB werkt ook best ok. Ik had nog een restje staan en gebruik dat tegenwoordig voor de banden. Als het straks op is ga ik over op Q2M Tire.

Ik heb nu Wolfgang tire gel gebruikt. Eerste keer trekt vrij snel in. Tweede keer opbrengen en nu blijft ie mooi satijnzwart. Hou zelf niet van glimmende tire gels. Werkt trouwens ook heel goed op wat drogere deurrubbers. Deze worden weer lekker soepel.

Ik gebruik zelf Poorboys Bold 'N Bright voor voeden en schoonmaken en als beschermer Poorboys Trim Restorer de laatst genoemde geeft langere bescherming, tov de Bold 'N Bright.
Het goede van 2 werelden........
En idd Natural Look word door Poorboys ook benoemd om te gebruiken op banden.

Maar heb alle drie de producten en mijn ervaring is om Natural Look te gebruiken voor het interieur en kan op kunstof en leer.
Gebruik deze op mijn leren bank, deze heeft op zitvlakken echt leer en zijvlakken kunstleer, dus een product voor alles.