• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden slaan bruin uit na reinigen met Meg's APC

danny

Detailing rookie
29 jun 2010
907
0
Gisteren heb ik de banden van een Justy gereinigd met Meg's APC en een Mothers tire brush. Vervolgens netjes weer afgespoten. Een half uurtje later zag ik dat de banden bruin uit sloegen. Vervolgens hetzelfde ritueel twee keer herhaald zonder het gewenste resultaat. Kan het er aan liggen dat het een set waardeloze oost Europese banden is, of gebeurd dit vaker?
 
Volgens mij zijn de banden zo vies geweest, dat alle vervuiling er nog niet af is. Als ik banden schoonmaak, heb ik ook wel eens bruine stukken erbij zittten. Na herhalen met apc en een stevige borstel is dit meestal verdwenen. En anders nog een keer herhalen. Daarna natuurlijk behandelen met een goede bandendressing.
 
Ik zal het zo, als de zoveelste hoosbui voor vandaag weer voorbij is, nogmaals gaan proberen. De banden zitten er nu ongeveer 2500 km op, dus kan me bijna niet voorstellen dat ze nu al zo vreselijk vuil zijn geworden. Maar goed, de aanhouder zal uiteindelijk winnen.
 
Ik gebruik voor de banden Meguiars Super Degreaser

Eerst spuit ik het op de banden, je ziet de bruine drap gewoon uit de banden trekken.
c4627016.jpg


Na het afspoelen spuit de banden nogmaals in en spuit deze dan af met de HD
4d1a2aae.jpg
 
Tijdens het borstelen kwam er de eerste keer wel wat vuil af. Dit heb ik ook afgespoten met de HD. Hierna kwam er met APC geen vuil meer af. Het schuim bleef mooi helder wit:weetniet
 
Ik heb de banden na het reinigen behandeld met Mothers Reflections Advanced Tire Care, maar zonder het gewenste resultaat.
 
Een ontvetter werkt beter dan APC op banden, dat heb ik nu al veel met eigen ogen kunnen ondervinden.

Vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen, welke verdunning was je APC?

En nieuwe banden kunnen enorm bruin zijn, ik heb hier een review gepost van CG orange degreaser en dat was op een nieuwe band die mijn vriendin had laten plaatsen.
En daar kwam meer bruine smurrie af dan de andere banden die er 50.000km opzitten.
 
Verdunning was 1:25. Ik zal bij m'n volgende bestelling eens een goede degreaser bestellen. Thanx voor de tip:ja
 
1:25 is ook te veel verdund, gebruik de APC eens in een 1:4 verhouding, zal al wel een heel stuk schelen.
 
@ zuidwest

ik denk ook niet dat het probleem ligt bij dat product..

@ danny
dat ze bruin uitslaan kan ook betekenen dat het vuil opdroogt op de band.

dus probeer ook is:
Inspuiten met APC ( 1:4 of sterker)
20sec laten intrekken.
bijspuiten en borstellen met borstel.
afspuiten.
na wassen met oude washandschoen en restsopje van de auto.

succes.
 
Bartezzz zei:
dus probeer ook is:
Inspuiten met APC ( 1:4 of sterker)
20sec laten intrekken.
bijspuiten en borstellen met borstel.
afspuiten.
na wassen met oude washandschoen en restsopje van de auto.

succes.

Dit is precies de manier zoals ik het gedaan heb.

Onderstaande foto is na vier keer reinigen met APC 1:4. Dit is echter zonder tire dressing, maar zoals je zult begrijpen heeft een dressing op zo'n band weinig zin:confused:

2yyqeth.jpg
 
Probeer eerst eens een andere borstel met minder stijve haren en waarmee je beter alle dieper gelegen plekjes kan borstelen dan met die van mothers.
En je mag gerust voor 1 keer een wat hogere dosis APC gebruiken, of er een echte ontvetter bijhalen.

Zoals de band nu is mag je eender welke tire dressing/gel of wat dan ook gebruiken, de standtijd ervan zal met meer dan de helft inboeten omdat de band niet goed zuiver is.