• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden/velgen en trim product advies gevraagd

Scooby

Detailing rookie
28 apr 2011
128
0
Wat kunnen jullie mij adviseren om voorlopig;) mijn collectie compleet te maken.

*Voor de banden een bandenzwart en dan vooral niet van die hele vette zooi zodat mijn velgen en lak eronder komt te zitten maar een beetje glimmen mag wel. En met welke pad of hulpmiddel op te brengen. Ik heb platte bandjes met een beschermrand voor de stoepranden, dus een juist aanbrengmiddel zou wel handig zijn.

*Voor de velgen een goed beschermmiddel.

*En welke trim spul en hulpmiddel adviseren jullie om aan te brengen, ook hier weer niet te vet zodat het uitloopt na een regen buitje of was beurt. En kun je dit ook gewoon voor het kunstof in de auto gebruiken?

Ik heb alleen ervaring met de Wolfgang tyre-gel bevalt mij goed(niet te glimmend en loopt niet van de band af zeg maar) breng het aan met de achterkant van een schuursponsje. Voor het randje tussen velg en de beschermrand gebruik ik een heel klein stukje om er goed tussen te kunnen komen.

Voor op je velgen een sealant gebruiken(ex-p bv) of collinite, of natuurlijk een velgwax of rimwax:lol

Weet niet of er een middel is voor op je trims en tevens voor de binnenkant auto, reageert vast wel iemand die dat weet:-b

Ik gebruik ook de Perl 1:1 verdund voor op de bandjes en breng deze aan met de Meguiars Tyre Dressing Applicator. Deze laatste is onlangs vervangen door Meguiars omdat de eerste het maar een paar maanden heeft volgehouden. Nu hopen dat de nieuwe het langer volhoudt. Het brengt in ieder geval reuze makkelijk aan. 1-2 sprays per band op de Applicator en het zit er zo op.