• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bard stelt zich voor

Bard

Detailing trainee
15 dec 2017
52
30
Gelderland
Ha glansgenieters en poetspuristen!

Ik ben Ardjan, 24 jaar oud en heb een aantal weken geleden besloten eens mijn poetsarsenaal uit te breiden. Mijn leaseauto (Polo 6C) ging tot nu toe altijd door de krasstraat, tot ik ergens in een krasstraat kwam die mijn halve spiegel onwrichtte. Tijd om weer ouderwets met het handje te gaan wassen.

Van mijn 11e tot mijn 18e heb ik als bijbaantje bij een autobedrijfje gewerkt, als allround medewerker. Dit hield in dat ik wat uiteindelijk praktisch alles aan een auto kon vervangen, alleen diagnoses stellen ontbrak mij de ervaring voor.

Hier heb ik ook voor het eerst poetsmachines in mijn handen gehad. Het bedrijf had een kneiter van een Flex rotary, die evenveel woog als een gemiddelde auto. Daarnaast was er een klein roterend pneumatisch poetsmachientje voor de kleinere oppervlaktes.

Poetsmiddelen kwamen van een bedrijf wat Cartech heet, hierin waren niet al te veel smaken (een compound en een finish, met als afwerking een of andere vloeibare wax van hetzelfde merk), maar het resultaat was 'prima' (glans niet vergelijkbaar met wat er hier te zien is, maar goed, daar waren de kosten en inzet dan ook niet naar).

Zo nu en dan heb ik de afgelopen jaren nog al een auto's van vrienden weer opgeknapt met de genoemde rotary, maar een DAP'je erbij is altijd prettig, helemaal in combinatie met goede polijst- en waxmaterialen. De rest van de auto's in de familie zijn ook allemaal VAG'ers, dus genoeg uitdaging!

Zodra het weer iets beter wordt, ga ik eens aan de slag met mijn nieuwe aanwinsten :)

• Leuk
Reacties: Dany
Welkom! Klinkt erg herkenbaar. Ik heb ook zo'n verschrikkelijk lomp ding op het werk gehad. Gelukkig hebben we nu een wat nieuwere (lichtere) Flex. Zelf heb ik nog niet met een DAP gepolijst, ben benieuwd wat je bevindingen zijn!

• Leuk
Reacties: Bard
Welkom! Klinkt erg herkenbaar. Ik heb ook zo'n verschrikkelijk lomp ding op het werk gehad. Gelukkig hebben we nu een wat nieuwere (lichtere) Flex. Zelf heb ik nog niet met een DAP gepolijst, ben benieuwd wat je bevindingen zijn!

Haha, wat een feest is dat elke keer weer. Ik sport graag en heb niet al te dunne armpjes, maar na een polijstbeurt met dat apparaat voelen m'n armen als gekookte spaghetti :yum

• Leuk
Reacties: Eggie en Quantoxx
Dag Ardjan, welkom op het forum. Goed dat je de krasstraat heb gelaten voor wat het is.

Heb je al wat spullen voor de eerste was stappen, emmers, mitt, droogdoek etc?

Veel plezier op het forum en met detailen van de Polo.

Welkom Ardjan, je hoeft niet persé te wachten op goed weer: op meerdere plaatsen in het land kun je ook een overdekt plekje afhuren om te detailen.

Laatst bewerkt:
Dag Ardjan, welkom op het forum. Goed dat je de krasstraat heb gelaten voor wat het is.

Heb je al wat spullen voor de eerste was stappen, emmers, mitt, droogdoek etc?

Veel plezier op het forum en met detailen van de Polo.

Zeker; ik heb een paar emmers (één met gritt guard), PB Slick & Suds, een Gyeon Smoothie voor de bovenkant en Monello spons voor de onderkant en uiteraard een drying towel. Paar kwasten voor de wielen en een of ander agressief goedje voor op de wielen (doet alles, ontvet, lost teer op en reinigt), ooit op m'n werk gekregen vroeger. Dus het wassen moet helemaal goed komen :)

Welkom bij de club Ardjan.
Hier ook benieuwd wat je al allemaal hebt aangeschaft...

Ik heb een DAP900 aangeschaft, met de Monello-set, kleisetje van Monello, PB Black Hole, Collinite 476, wat doeken en extra pads en applicator sponsjes, padjes e.d.

@de rest: Dank voor het welkom!

Kijk wel uit met dat agressief goedje. Veel gebruikte ook Dasty voor de velgen. Erg effectief maar je velgen worden wel dof van kleur op den duur.

Het is zuurvrij volgens de verpakking, dus echt heel agressief zal 't niet zijn. Het stinkt alleen gigantisch en bijt pittig in wondjes :)

Welkom

Je komt gauw genoeg achter dat je nog wat dingetjes nodig hebt voor je het weet heb je een kast vol

Haha, wat mis ik nu écht nog, heb jij of anderen nog briljante tips?