• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bead maker laat sporen achter op aluminium velgen

tator

Detailing addict
2 dec 2008
44
55
63
Hoi,

Na het schoonmaken van mijn Harley, heb ik als bescherming even Bead maker op de aluminium wielen gespoten en gereinigd met de hogedrukreiniger.

Ik vind het een geweldig spul, maar bij de aluminium wielen geeft die lelijke sporen, die ik er maar niet uit krijg.
IMG_9135.webp

Ik heb al diverse middelen geprobeerd (metal polish/paint cleaner/ wd40/alcohol) helaas zonder resultaat

Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing

Bijlagen

• IMG_9137.webp
    IMG_9137.webp
    32,5 KB · Weergaven: 50
  • IMG_9138.webp
    IMG_9138.webp
    18,8 KB · Weergaven: 50
  • IMG_9136.webp
    IMG_9136.webp
    44,2 KB · Weergaven: 47
Heb je dit toevallig laten opdrogen per ongeluk? Soms wil heet water wel eens helpen. Wel kan het nu zo zijn dat wd40 wat sporen nalaat qua vettigheid zodat je meer je best moet doen om bij de beadmaker te komen.
Welke paintcleaner heb je gebruikt?
Heb je een finishing polish in huis?

Ga naar Action en koop een pot Pink Stuff schoonmaak pasta
In combinatie met een Cleanride super schrubby spons.
Of een andere spons of doek.
Het beste werkt het als je de spons of doek droog gebruikt.
Het weekeinde nog gebruikt niet met aluminium maar met roestvrijstaal bakplaat.
In ons huis gebruiken wij pink veel met wat aandacht en zorg krijg je alles schoon.

Bijlagen

• IMG_0301.webp
    IMG_0301.webp
    54,7 KB · Weergaven: 27
  • IMG_0305.webp
    IMG_0305.webp
    79,7 KB · Weergaven: 29
  • Verdrietig
Reacties: RedCat
@martin07, klinkt tricky. Volgens mij is alu een stuk zachter dan RVS. Schoonmaakpasta klinkt alsof er een schuurmiddel in zit. Als de korrelgrootte onbekend is ben je wellicht beter af met een polijstpasta waarvan de korrelgroote (of op tenminste de korrelfijnheid) bekend is. Dan kan je met een fijne korrel beginnen en opschalen indien nodig. Met een onbekende grofheid beginnen kan potentieel onnodig krassen opleveren.

• Leuk
Reacties: bros en Quantoxx
Zeker geen Pink stuff gebruiken op je Harley velgen!!! Deze zijn zeer gevoelig voor dit soort sterke reinigers (ask me how i know)...Gewoon heeeel licht beginnen met Finale idd en dan zal het al veel gedaan hebben.

Het zijn aluminium afgedraaide velgen met een dunne blanke lak laag, deze is echt heel dun en wil je zeker niet te lijf gaan met schurende of droge sponzen zoals hierboven aangeboden wordt. Ik denk dat Monello Finale je het resultaat gaat geven wat je zoekt en gewoon met een handpad of iets dergelijks (een witte van Monello bijvoorbeeld)

Net even een test gedaan op een stuk aluminium hoekprofiel, 5 verschillende manieren .
Van rechts naar links
5de Pink met schuurspons
4de S30 plus met een zachte spons.
3de Pink met de vinger.
2de polijstmiddel 3800 met zachte spons.
1ste commandant Scratch Remover met microdoek.
Pink maakt het mooi schoon en fris krasjes krijg je er gratis bij.
Maar als je na de tijd met een polijstmiddelen na polijst denk ik dat je een mooi resultaat krijgt.
IMG_0315.webp

Als de velgen gespoten zijn kun je de laklaag wel herkennen.
Anders is het een natuurlijk oxidelaag met anodisatie als coating .
Die je wel moet onderhouden.
Zie veel motorblokken van aluminium die glanzen als chrome. Als je even verder navraagt moeten ze dit elke week bijhouden als ze motor rijden.

Bijlagen

• IMG_0314.webp
    IMG_0314.webp
    90,4 KB · Weergaven: 27
Net een mail van CC over 35% korting op Mothers Wax.
Staat er Mag&Aluminum Polish tussen.
Er is ook een filmpje bij maar die gaat alleen over RVS sierstukken.
Verder niet over aluminium.

Ga naar Action en koop een pot Pink Stuff schoonmaak pasta
In combinatie met een Cleanride super schrubby spons.
Of een andere spons of doek.
Het beste werkt het als je de spons of doek droog gebruikt.
Het weekeinde nog gebruikt niet met aluminium maar met roestvrijstaal bakplaat.
In ons huis gebruiken wij pink veel met wat aandacht en zorg krijg je alles schoon.
Niet op Alu gebruiken!

• Leuk
Reacties: Altos en RedCat
Ik zou met prof polish beginnen, zonder korrel. Mocht dat niet lukken Monello Finale bijvoorbeeld. Het lijkt erop dat de Beadmaker opgedroogd is. Ik heb zelf ook van die vlekken op m'n Alcoa's als shampoo bijvoorbeeld opdroogt. Alleen heb ik daar een laagje Gyeon Rim op gedaan dus dat is er meestal na het wassen weer af.

Net even een test gedaan op een stuk aluminium hoekprofiel, 5 verschillende manieren .
Van rechts naar links
5de Pink met schuurspons
4de S30 plus met een zachte spons.
3de Pink met de vinger.
2de polijstmiddel 3800 met zachte spons.
1ste commandant Scratch Remover met microdoek.
Pink maakt het mooi schoon en fris krasjes krijg je er gratis bij.
Maar als je na de tijd met een polijstmiddelen na polijst denk ik dat je een mooi resultaat krijgt.
Als de velgen gespoten zijn kuBekijk bijlage 177622n je de laklaag wel herkennen.
Anders is het een natuurlijk oxidelaag met anodisatie als coating .
Die je wel moet onderhouden.
Zie veel motorblokken van aluminium die glanzen als chrome. Als je even verder navraagt moeten ze dit elke week bijhouden als ze motor rijden.
Sorry maar ik zou daar van wegblijven zeker met een sponsje . Heb al zoveel leed gezien op Alu wielen waar mensen van alles en nog wat op gebruikt hebben.......