• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beading en vlekken

Fredjuh84

Detailing rookie
27 feb 2010
29
0
Iedereen is heel gecharmeerd van beading, kleine druppeltjes. Stel dat het opdroogt, dan krijg je op een zwarte auto bijv witte vlekjes toch? Of komt het dan omdat de auto niet goed gewaxed is enzo?

Kan door de vuiligheid (stof, zand, stuifmeel) zijn wat door de regen mee wordt genomen.

Opgedroogde kalkvlekken kan het bijna niet zijn omdat dit van nature niet voorkomt in regenwater.

Heeft niets te maken met het wel of niet goed in de wax staan van de lak.

Ik meen het zo ergens een keer gelezen te hebben. In theorie zou een auto waar geen of nauwelijks wax op zit sneller vuil moeten worden. Het zou dus kunnen dat een auto die wel pas gwassen is, maar niet goed in de wax staat en het vervolgens na een paar dagen gaat regenen, er vuiler uit ziet dan een auto die wel goed in de wax staat en op hetzelfde moment gewassen werd. Als een auto echter erg/behoorlijk vuil is op het moment dat het gaat regenen kan de beading er wel voor zorgen dat de auto er na de regenbui vuiler uit ziet dan een auto die niet of nauwelijks in de wax staat.

Ik heb zelf ook het idee dat het zo werkt als hierboven beschreven.

Van het winter kon ik goed zien wat een goede wax doet. De wagen zat onder het zout, en na een regenbui was de auto weer ''schoon'' terwijl de auto van de buurman die dus niet aan detailen doet en zijn auto dus ook niet in de was zet er nog steeds smerig uitzag. Ik spoot de wagens bijna dagelijks af en waren elke keer weer redelijk schoon.

Hoi Paulus,
Hier hetzelfde. Voor aanvang winter auto goed in de wax gezet en dan volstaat het om wekelijks even langs de wasstraat te rijden.
Daar met de hoge druk spuit de auto afspuiten ZONDER shampoo. Werd dan heel acceptabel schoon.

@Aficior, ben je alleen steeds de achterkant vergeten :lol

Zelfde effect hier, Als de auto glad is nemen de druppels het vuil mee.
Staat ie stil en droogt ie op aan de wind, ziet ie er vuiler uit dan de rest.
Tussendoor een gietertje handwarm water deed wonderen, bij een verwaarloosde auto helpt dat niets.
Onderhoud helpt dus vooral te beschermen en schoon te houden.

Hans

Ik spuit (alleen in de winter) iedere week mijn wagen schoon in de wasstraat met shampo en zet hem daarna in de HOTWAX. Verwijderd de shampo echt je vaste waslaag?
Zo ja...........dan heb ik weer wat geleerd.........:| !

gr

Ja,
Niet doen. Is echt vaak de goedkoopste shampoo die daar gebruikt werd.
Strip je alles mee.
Ik was m'n auto elke week i/d wasbox maar neem zelf altijd wel 2 emmertjes mee.
1 met goede shampoo en 1 vul ik met gewoon water.

Over vlekken gesproken. Ik had vrijdag mijn auto
gewassen met bilt hamber autowash, afgespoeld met kraanwater (wij hebben zeer zacht water). Nu scheen op 1 kant de zon en juist op die kant zitten witte kringen die er nog met last touch nog met spray and wipe en nog met spray and gloss vanaf gaan. Ik krijg ze er alleen maar af met mijn nagel. Heb ik bij een kringetje voorzichtig geprobeerd en natuurlijk niet verder gedaan. Ik heb dit mooie eerder gehad en ik weet niet precies wat de oorzaak is. Wellicht een combinatie van fuzion wax, schijnbaar snel opgedroogde B-H shampoo.
Nu nog de oplossing om die kringetjes weg te krijgen. Ik heb net een week geleden de hele auto uitgebreid gepolijst.

Prof. polish oid gebruiken..?
Chemische polish in elk geval... lijkt me dat dat voldoende moet zijn ;-)

Ik dacht zelf ook aan opnieuw polijsten met of menzerna final finish of race glaze pre-wax cleaner en daarna weer sealant en wax erover.