• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beetje lak van coating verwijderen

GuidoA

Detailing guru
15 jun 2020
463
135
Een tijdje geleden een coating aangebracht, nu heeft de eigenaar gister geprobeerd een putje steenslag te vullen met een lakstift en daarbij is er een beetje lak naast het putje terecht gekomen op de coating. Iemand een suggestie hoe ik dat het beste op kan lossen zonder de coating aan te tasten? Ik dacht eerst een beetje apc of teer remover met een mf doek en anders evt een beetje thinner op een puntje van een doek en dan voorzichtig proberen maar twijfel. Alternatief is polijsten en opnieuw coaten maar dat wil ik liever voorkomen.
Plaatje bij het praatje:
9F474E55-A2AC-4EAF-ADC9-45F320230B76.jpeg
 
@dennisdennis-12 kleien op een coating wordt over het algemeen afgeraden maar met een fijne klei is misschien wel een idee.

@tinus dank maar ga toch eerst voorzichtig wat proberen, veel slechter zal het wel niet worden en opnieuw doen kan altijd nog.
 
Misschien ben ik te simpel, maar had de eigenaar dit niet beter even kunnen overleggen met degene die hij de auto toevertrouwde om te laten coaten alvorens steenslag proberen dicht te smeren zonder know-how? :p

Als de eigenaar zich hier nu aan stoort, dan zal er opnieuw gepolijst en gecoat moeten worden. (En dan ook de steenslag meteen goed aanpakken)
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Niet dat ik er nou heel veel ervaring mee heb hoe verf op een coating reageert maar verf is gemaakt om te hechten en bevat ook nog eens lekkere weekmakers en oplosmiddelen. Ik gok dat die middeltjes de coating al teniet hebben gedaan onder de lak. Een coating is niet een pantser wat 50 kalibers tegenhoudt, het is een krasvastere bescherming dan de lak.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
@Jansen met kleien loop je risico op marring. Dat wil je niet in je coating want dan moet je hem idd er af polijsten en opnieuw zetten. Advies voor onderhoud is een keer per kwartaal ijzer verwijderen, meer niet.

@Quantoxx inderdaad dat realiseerde hij zich natuurlijk achteraf ook maar hoe moeilijk kan dat nou toch zijn, een putje aanstippen? De eerste keer met de lakstift van de dealer haalde ik volgens mij minstens zo’n slecht resultaat...

Iig dank voor het meedenken allemaal. Ik heb het in eerste instantie voorzichtig met een ultra fine clay geprobeerd het weg te halen. Dat lukte niet. Daarna met een puntje van een MF doek waar ik een klein beetje thinner over had gedaan heel voorzichtig afgenomen en toen was het direct weg. Ziet er weer goed uit.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark en Jansen
die mascara staafjes werken ook, maar nemen niet veel thinner op, een goede houten wattenstaafje laat eigenlijk geen pluisje achter, die plastic wattenstaafjes wel.