• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnelinger's vragen (volgorde)

Fudd

Detailing rookie
28 jun 2011
54
0
hey allemaal,

Heb net al men produktjes aangekregen en ga er zaterdag eens invliegen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat ik wanneer moet doen.
En dan bedoel ik meerbepaald :

- waxen van de velgen.
- aanbrengen van back to black op rubbers, banden ed
- opkuisen van chromensierstrips.
- kuisen van de lampen.

Doe ik dit na het standaard stappenplan te hebben doorgelopen? of net op voorhand of ergens tussening ?
Op het einde lijkt aan de ene kant logischer, aan de andere kant lijkt het me zonde je pas gelakte wagen per ongeluk in te smeren met die andere produkten.
 
+1

Ik doe zowat alles wat je opnoemt nadien...velgen waxen zou je bv wel voordien kunnen doen....hangt van jezelf af

Bandengel aanbrengen doe ik altijd laatst (ik heb zo ergens de vrees dat er bv polijststof in de bandengel zou plakken) banden en kunststof reinigen en ontvetten doe ik wel bij het wassen voordien.

Kunststof onderdelen nadien, tijdens het behandelen van de lak zijn deze afgeplakt dus ze vooraf behandelen lijkt me niet handig..

Chromensierstrips zou je mogelijk wel vooraf kunnen doen indien ze erg aangetast zijn.
 
ok, lijkt me duidelijk, achteraf dus. Wel zo handig eigenlijk dan kan het indien ik in tijdsnood geraak ook makkelijk de dag erop

Virus zei:
Kunststof onderdelen nadien, tijdens het behandelen van de lak zijn deze afgeplakt dus ze vooraf behandelen lijkt me niet handig..
quote]

euhm afplakken ook nodig bij handmatig werken? (sorry was er vergeten bij te melden)
 
Dat hangt van je voorkeur af....persoonlijk plak ik enkel af als ik machinaal polijst.