• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

beginnen met detailing bedrijf, tips?

ccc

Detailing rookie
22 jul 2026
4
2
Hallo,
ik ga een detailing bedrijf opzetten waarbij ik mij in het begin voornamelijk ga focussen op auto handelaren en dealers,
het verkoop klaarmaken van autos van polijsten tot interieurs, en later als ik dat allemaal onder de knie heb wil ik mezelf gaan verdiepen in lichte schade herstel zoals steenslag en uitdeuken zonder spuiten,

ik ben opzoek naar iemand die hier ook mee begonnen is en mij wat tips kan geven,
wat zijn nou echt goede cursusssen die ik moet volgen ik wil wel echt kwaliteit afleveren en geen half werk dat wordt al genoeg gedaan,
ik wil echt goed leren polijsten als eerste stap,

Heb je al ervaring? Of helemaal niks?
Geen ervaring? Eerst lekker een aantal jaar oefenen, en kijken wat voor jou het beste werkt. En mijn persoonlijke mening, ik zie dat tegenwoordig iedereen detailer is. En sommigen noemen zich al detailer als ze een flesje Ceramic detailer spray hebben gebruikt bij wijze van. En dan bedoel ik het zakelijk he. Ik zie soms auto's voorbij komen waarvan ik denk. Wie heeft hier aan gewerkt...
Je moet echt eerst ervaring gaan op doen, veel producten testen, want niet ieder persoon vind het zelfde product fijn werken. En ga maar door. Vergeet niet dat je voor garages geen honderden euro's gaat vangen om een auto verkoop klaar te maken.
Het liefste werk ik aan auto's van particulieren. Zelfs daar heb je verschil in. Van echte liefhebbers die de auto tot in elk detail bekijken, en van mensen die zeggen oké, mooi man. Dankjewel!
Probeer eerst eens wat uit. En probeer daarna een klanten kring op te bouwen.
Succes :)

Als eerste : heel veel succes toegewenst en ik hoop dat het je gaat lukken!

Ten tweede : mijn vrouw heeft haar auto eens laten poetsen/detailen door zo'n bedrijf die auto's verkoop klaar maakt. Dit door de garagist waar wij onze auto in onderhoud hebben. Ze was 125,- kwijt en dat betaald de garagist ook altijd. De auto zag er hierna prima uit, zonder ál te kritisch te zijn. Of je daarmee rond kan komen geen idee. De basis is waarschijnlijk dat je contacten hebt, lijkt me erg belangrijk! en wat Roy zegt; ervaring, het veel doen.

Nogmaals Succes!

ik heb al aardig wat ervaring, heb afgelopen tijd al verschillende autos gepolijst en ben nog aan het experimenteren wat nou echt beste manieren zijn,
daarom was de vraag ook of iemand een cursus heeft gevolgd en welke hij aanraad want er zijn ook genoeg prutsers onder ons hahaha

In een cursus doe je vooral theoretische kennis op, want voor hands-on is er veel (/meer) tijd nodig.
Als je van de inkomsten wilt leven begin dan eens met terug te rekenen vanuit wat je netto wilt overhouden.
Het is een 1 op 1 bron van inkomen dus je zult veel uren moeten maken tegen gemiddeld tarief.

Praktijk is dat ongeïnformeerde klanten betalen voor de ene keer dat ze komen.
Degenen die er echt om geven zijn een kleine groep en daar is al een markt voor of ze doen het zelf.

Boten is een ander verhaal, dat is ook nog eens seizoensgebonden.
Als ze in het water liggen kan je er voor de helft niet bij
Heb daarentegen een goede klant, dan ga je goedkoop op vakantie naar Zuid Frankrijk ;-)

• Leuk
Reacties: ccc
ja dat weet ik maar ik heb ook veel goede connecties ook met exclusieve dealers waar ik wel meer aan kan verdienen

voor 125? weet niet wat er dan gebeurt is maar daar kan je niet 3 staps voor polijsten
"Hallo,
ik ga een detailing bedrijf opzetten waarbij ik mij in het begin voornamelijk ga focussen op auto handelaren en dealers,
het verkoop klaarmaken van autos van polijsten tot interieurs..."

En je bent in de veronderstelling dat handelaren en/of dealers 500, 600, 700 of meer gaan betalen?

Succes ... :rolleyes:

• Grappig
Reacties: Altos