• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met kleien

Xizer zei:
Het zou me trouwens niks verbazen als de auto redelijk 'contaminatie-vrij' is. De aangekoekte zooi die je met clayen namelijk veilig verwijderd kan ook worden verwijderd door een polish. Dit resulteert over het algemeen wel in krassen... :|


Ik heb m nog nooit met die polish wax gedaan. Dus ik ben benieuwd hoeveel eraf komt. Als het niet werkt met nano tech dan koop ik meguair's spullen denk ik.
 
Okee hoe moet ik die cleaner wax aanbrengen, met applicator pad en dan uitpoetsen emt microfiber doek?

En dan daarna mijn nano tech polish wax eroverheen of is die cleaner wax in feite hetzelfde als die polish wax?


Deze polish wax ga ik nu gebruiken evt

https://www.Carclean.com/product/Turtle_Wax/Extreme_Nano_Polishing_Liquid_Wax_500ml_FG5612_100243
 
In verband met prijs/kwaliteit verhouding, zou ik je toch Poorboy's aan willen raden :ja
Ik heb lang met Meguiar's producten gewerkt en ben tot de conclusie gekomen dat de producten van Poorboy's net zo goed en vaak zelfs beter zijn als die van Meguiar's, alleen wel 25% goedkoper, en dat is altijd leuk tijdens een kredietcrisis :D
 
Die zou ik aanbrengen met een Zwarte hand pad van Lake Country ,maar ik zou er toch nog een extra wax over aanbrengen. Of je de Turtle kan gebruiken durf ik niet zeggen.
 
Het kan wel, maar ik geef wel de voorkeur voor de de zwarte pad, deze zijn ook in handpads verkrijgbaar:

https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Black_Soft_Finishing_Euro_Foam_Hand_Applicator_87-109BK_101164
 
Deze klei is de goedkoopste :)
https://www.Carclean.com/product/Bilt-Hamber/Auto-Clay_Regular_200g__101250
 
En je kan kleien met water en een beetje shampoo, al zou ik je toch eerder een quick detailer aanraden of Born to be Slippy van Dodo.
 
Ik heb het setje van mothers vanmiddag besteld. Ik ben benieuwd naar het resultaat na het kleien en polish/waxen. misschien dat ik later mijn collectie nog aanvul met een goeie wax en pre cleaner, maar dan moet ik eerst uitzoeken welke geschikt is. Ik ga er een rode en een zwarte auto mee poetsen. Wat zijn de voordelen/nadelen van een vaste wax tov een vloeibare? die nxt tech lijkt mij wel makkelijk. Terwijl ik hier hoor dat de M16 veel mooiere glans geeft.

Suggesties?
 
Vast/vloeibaar is iets persoonlijks, de een vind vloeibaar makkelijker de ander een pasta. Een pasta is zuiniger in gebruik wordt gezegt.
Voor wat betreft de M16, vooral heel dun aanbrengen en kort laten "curen" en daarna weer afnemen, te dik aanbrengen en lang laten zitten = niet zo fijn..
 
M16 is duurzamer dan de NXT naar mijn mening. Wil je duurzaamheid, kijk dan naar de Collonite waxen, zeer goede prijs kwaliteit verhouding! Vooral de 915 en de 845
 
stimpy68 zei:
M16 is duurzamer dan de NXT naar mijn mening. Wil je duurzaamheid, kijk dan naar de Collonite waxen, zeer goede prijs kwaliteit verhouding! Vooral de 915 en de 845

Lag niet aan mij:D

Ik zet nu alles op mijn verlanglijstje en zoek morgen wel uit wat ik precies nodig heb.
 
De voorbereiding is 95% de wax/sealant 5 % dus ik zou meer op de voorbereiding richten dan op de wax.