• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met polijsten, hoeveel pads minimum?

Bedankt voor de uitleg!

Ik zie voor sommige DA polishers ook kleinere backing plates (3" ipv standaard 5" bijvoorbeeld). Kun je daarmee dan op een goede manier de kleinere delen van de auto doen, als je niet meteen een mini of micro polisher wil kopen? Of is de balans dan zo slecht in het apparaat en kan je dan beter de kleinere pads met de hand bedienen? Dat lijkt me wel eindeloos lang duren, of valt dat mee? Ik heb op youtube wel videos gezien van detailers die goede resultaten met de hand bereiken, maar misschien lukt dat alleen met zachte lak?
 
Voor 99% van de gevallen gebruik ik een kleinere backplate op me lda1000.
Voor dat ene geval dat ik het toch niet tegen kom ga ik met de hand bezig. En dan wil ik elke keer weer een mini polisher kopen… echter vind ik dat ik hem nog niet mag kopen omdat ik hem niet vaak genoeg ga gebruiken.

(Voorbeeld mijn rode onderlip van de fiesta daar kom ik gewoon niet tussen machinaal)
 
  • Leuk
Reactions: Theovv
@Theovv zelf ook het polijsten weer opgepakt met een dap evo. Fantastisch apparaat voor een starter. Na een uur of 6 polijsten voel ik me nog steeds fit. Ik heb inmiddels de voorkeur gekregen voor Menzerna polijstmiddelen boven de Monello. Waarbij cut force pro echt fantastisch werkt. Maar die heeft een leercurve. Zelf gebruik ik de Monello pads met gat erin en die bevallen me heel goed (rood, wit, groen). Menzerna en Gyeon hebben volgens mij dezelfde pads. Ze lijken in ieder geval sprekend. Een starterskit met menzerna is een mooie start.

Mequiars polish is geen polijstmiddel. Het is echt een glaze met veel fillers. Ik kan daarmee een auto vol swirl volledig glanzend krijgen. Na een paar wasbeurten zie je de swirl weer terug komen. Hij is namelijk nooit weg geweest, maar gemaskeerd. Dan kun je net zo goed de hele polijststap overslaan.
 
  • Leuk
Reactions: Theovv
@Nick: dank, goed om te weten dat het met de hand in ieder geval wel kan, mocht het nodig zijn. Ik kan me voorstellen dat een mini polisher dan wel erg aanlokkelijk wordt. Jammer alleen dat ze nog duurder zijn dan de grote polishers.

@Drifter: dank voor de tips. De Meguiars lijkt me dan inderdaad geen goede optie. Ik ga voor de Rupes line-up, die spreken me aan en dan heb ik pads en compound/polish van dezelfde maker. Nu ik weet dat ze toch een medium pad hebben, tussen de coarse en fine in, komt dat precies mooi uit.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Voor de kleinere randen, spiegelkappen en lastige hoekjes heb ik een goedkope 3" DA machine van Vonroc. Met een kleine uitslag van maar 7mm ideaal daarvoor. Een DAP evo mini met 12mm uitslag heeft wel meer polijstkracht maar vind hem daardoor bij kleine randen en hoekjes wat onrustig. Je kan hem minder precies sturen. Een lokale kras of koplamp aanpakken met de 12mm van de evo mini gaat wel weer makkelijker.
 
  • Leuk
Reactions: mfmeijer en Theovv
@MTyn Dank! Weet je of deze nog ergens te koop is? Ik kom online wel de Vonroc 125mm tegen, maar niet de 75mm. Lijkt wel erg betaalbaar te zijn! Bevalt jou dus goed?
 
De 400W machine van Vonroc is met 50 en 75mm maar zo te zien momenteel tijdelijk uitverkocht. Was toen nog geen 50euro.
 
Hier ook gebruiker van de Dap evo, erg tevreden mee icm Menzerna polijstmiddelen en Gyeon en Monello met gat pads. Deze pads voelen hoogwaardig en kwalititatief het zelfde aan. Erg tevreden mee. Momenteel hebben ze sets in de aanbieding. De LDA1000 van Monello is bijna dezelfde machine in een iets andere kleur. Mogelijk dat ze in deze deal even wat leuker geprijsd zijn. Carclean verkoopt enkel hoogwaardige producten die zij zelf ook gebruiken in hun detailstudio. Er is dus ervaring met de producten door professionals en er zal een reden zijn waarom zij geen goedkope machines verkopen. Ik wil niet zeggen dat het een echt slechte machine is, maar je gaat steeds meer durven doen met je machine en het is dan jammer als je door bepaalde eigenschappen gehinderd wordt. De Dap Evo en de LDA1000 zullen je vele uren plezier geven met een topservice en mogelijk tot reparatie bij Carclean.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker