• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnend detailer

Deforcer

Detailing trainee
24 aug 2013
5
47
Hallo allemaal,

Na veel gelezen te hebben over het detailen, beginnen mijn handen onderhand ook te jeuken. ;-)

Aangezien ik eerst rustig aan wil beginnen, dus ik ga niet meteen voor een DAP (dat komt wellicht later), heb ik een lijstje samengesteld om mee te starten.

Mijn stappenplan tot nu toe:

- Velgen en voorkant van de auto inspuiten met Iron.X Cleaner.
- Auto wassen met 2-emmer-systeem i.c.m. Meguiars Soft Wash (heb ik nog staan) en drogen met de Senza Acqua Drying Towel.
- Auto kleien met de Dolce Verde Klei Set.
- Auto weer wassen met 2-emmer-systeem en drogen met de Senza Acqua Drying Towel.
- Auto waxen met Meguiars Cleaner Wax (heb ik nog staan) i.c.m. een Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam).
- Daarna nog Black Hole erover met de zwarte kan van de Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad.
- Interieur verzorgen met Natural Look Dressing.

Daarbij bestel ik nog een extra microvezeldoek: Peluche Verde


Hebben jullie nog tips voor mijn stappenplan/bestellijst? Dit is een mooi beginnetje volgens mij, als het bevalt zal ik zeker meer aanschaffen.

Met vriendelijke groet,

Melvin
 
Mis de stap na het kleien namelijk:

Na het kleien wassen en dan:

Poorboys World - Professional Polish


Daarna je stappen plan gewoon waxen. Je zult stuk meer plezier van je resultaat hebben. (Zowel zichtbaar als in stand tijd van je wax)
 
Niet persé nodig, maar de cleanerwax is nu niet echt een denderend product als "stand alone".
Naar mijn mening kun je deze beter aftoppen met een wax met een goede standtijd.
(Poorboy's Natty, Collinite's 845 bv)
 
Ik mis eigenlijk nog doeken.( je kunt er niet genoeg hebben)
En ik zou ook gaan voor de collinite 845.

De volgorde van wax en blackhole zou ik omdraaien;)
Anders spoelt er met de eerste regenbui de blackhole er weer af.

Verder Mischien nog iets voor de bandjes!
De ramen moet je ook niet vergeten.
De trims mogen ook wel weer mooi zwart worden.
 
@ Mustang, nope... Cleanerwax, CLEANER... Dus als je daar Black Hole onder zou zetten, issie weg...
Cleaner wax, Black Hole, *willekeurige wax* ;)
 
@ivo's:-)^
Dat bedoelde ik ook maar ik was ff in verwarring met de collinite.

Idd niet eerst blackhole en dan weer cleaner.

Blijf je wel bezig:lol
 
Bedankt voor jullie feedback!

Ik twijfelde ook aan de wax die ik hier heb staan, ik zal dan de Collinite 845 aan mijn bestellijst toevoegen.

Hoe zit het trouwens met de applicator pads? Zijn de pads die ik gekozen heb geschikt voor de stappen die ik beschreven heb?
 
De pads zijn volgens mij wel goed , maar iedereen heeft zn eigen voorkeur.
Ik zou wel voor elke stap een andere pad/ applicator nemen en de volgende keer weer gebruiken voor de zelfde stap.
 
Oke mooi. :cool

Ik zit ook te kijken naar APC. 2 keuzes: Meguiars (groot formaat) of die van PB. Welke zouden jullie kiezen?
 
Zoals al aangegeven zou ik je ook adviseren om je stappenplan iets om te gooien. Na het kleien Professional Polish, daarna Black Hole en dan eindigen met een wax zonder cleaners, dus bijvoorbeeld Natty's of de 845. Voor wat betreft de APC, zelf gebruik ik die van Poorboys. Omdat je het bijna altijd flink verdunt (minimaal 1:10) doe je er echt heel lang mee. Hogere concentraties zijn eigenlijk alleen nodig voor de motorruimte of zo.
 
Ik dacht eraan om rustig te beginnen door te kleien en te waxen. Maar ik krijg het gevoel dat ik het beter meteen goed moet aanpakken. ;-p