• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner met vragen

Nelus

Detailing trainee
12 mrt 2014
20
25
29
Hallo,

Ik heb al een hoop aangeschaft en hoop nu een mooi startersetje compleet te hebben.
wat heb ik

Monello kleikit
Monello mezo
Monello finale
Poorboys black hole
meg's wax
Meg's scratchX 2.0

en de een DAP900 met de groene witte en oranje pad.
4 monello pluche verde
3 meg's foampads

Nu mijn vraag of ik genoeg heb?
Want kan ik de black hole en de wax opbrengen met de dap en dan dezelfde pads die ik heb gebruikt voor het polijsten?
Of moet dit met het handje?
Ben er een beetje bang voor dat ik dadelijk vol goede moed begin en dan er achter komt dat ik nog doeken en pads te kort kom.
En goed gereedschap is het halve werk word mij altijd verteld.

Ik zou voor het aanbrengen van blackhole/sealent/wax bv nog een rode of zwarte monello pad aanschaffen.

Hallo Nelus,

Zijn bovenstaande spulletjes al de spulletjes die je hebt?

Heb je een goede autoshampoo?
Droogdoek?
Een ontvetter voor na het polijsten?
Afplaktape?
Detailborsteltjes voor naden en kieren?

4 doeken zijn te weing,zelf heb ik er een stuk of 15 en het komt voor dat ik na een goede polijstsessie ze alle 15 heb gebruikt.
Opzich kun je met de pads uit de voeten, als ze niet perongeluk stuk gaan. Beter reserve in huis hebben is mijn advies..
De zachtste pad kun je ook gebruiken voor de black hole en je wax. Wel eerst de pads reinigen als je klaar bent met polijsten.
Verder de pads regelmatig uitspoelen tijdens het polijsten (water en dreft), want ze lopen snel vol met polijstmiddel, maar goed, dat merk je vanzelf..

Succes!

bedankt!
Ik heb meg's autoshampoo 2 emmers met gg washmitt van meg's droogdoek van meg's en een van mothers.
afplaktape ook genoeg.
ook heb ik monello non ferro en velgen borsten en wool wheel mitt
Alleen aan borsteltjes en ontvetter nog niet aan gedacht.

maar ontvetter? Perfetto Spray van monello? of zeg ik nu iets raars :-"
zijn de borsteltjes dan voor het wassen?
En dan zal ik nog maar wat extra doeken aan schaffen.

En nog een vraag waar halen jullie extra pads kan ze namelijk niet vinden op Carclean.com?

Perfetto is een detailerspay,erg handig,maar niet voor het ontvetten of inspectie tijdens het polijsten. Spruzzo is hier voor bedoeld ;-)

De borsteltjes zijn handig voor moeilijk bereikbare plekjes waar vuil zich ophoopt. Dakrails,rubbers,grille,noem maar op..

Zou nog 2 sets van 3 stuks Monello bianco + 2 sets Verde erbij bestellen. Dan kun je een beetje uit de voeten metd e doeken. Ook handig de MF restorer voor het wassen.
Ik kan niet zien of je 1 of 2 pads hebt (hand + machine) maar zou voor 2 stuks gaan - mocht er iets gebeuren dan kun je gewoon verder werken.

2 sets van 3 stuks Monello bianco + 2 sets Verde en extra pads zijn besteld.
Ook de detail borstels en spruzzo zijn besteld.
Bedankt iedereen:-)^

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Mijn setje is een heel eind compleet hoop ik.
Dit heb ik ook nog aangeschaft. omdat ik geen detailruimte ter beschikking heb maar wel een klein autootje die hier dus onder past. :-)^
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]