• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een frisse start

Jack78

Detailing trainee
7 aug 2023
22
25
45
Winschoten
Hallo!
Bij deze ook maar een (halve)stappenplan om mee te beginnen, en ik ben ook nog eens een beginner..handig!
Gaat om een Peugeot 308sw met een zwarte metallic lak.
Verder heb ik een HD van Nilfisk (125c incl schuimspuit)

Polijstmachine niet aanwezig

Ik heb de stappen voor mezelf wat kort/beknopt gemaakt qua uitvoering en ook eerst alleen de buitenkant.

1. De auto foamen, wassen en drogen
- Bilt-Hamber Auto-Foam
- Dodo Juice Born to be Mild (Al in bezit)
- Incredimitt (Al in bezit)
- Droogdoek..welke?

2. Kleien
- Monello Dolce Verde klei
- Dodo Juice Slippy Clay Lubricant
- Peluche Verde doek

3. "Polijsten"
- Meguiars Ultimate Compound (Al in bezit)
- Monello Orange Light Cutting Pad
- Microvezeldoek?

4. Glaze
- Poorboys Black Hole
- Monello Finessing Hand Pad Black
- Microvezeldoek?

5. Sealant
- Poorboys EXP Sealant (Al in bezit)
- Monello
- Monello Disco Nero Pad
- Microvezeldoek?

6. Topping
- Natty's Paste Wax Black
- Monello Disco Nero Pad
- Microvezeldoek?

Voor de velgen/banden, raamlijsten/dakrails, grill heb ik nog niks uitgezocht eigenlijk. De "chromen" onderdelen weet ik ook nog niet wat het beste is om te gebruiken.
Ik wilde mij eerst focussen op het lak gedeelte.

Ik hoop dat bovenstaande in goede volgorde is en of er misschien een stap tussen staat die overkill is?