• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Uitkijken dat we niet teveel offtopic gaan nu, maar nog een korte opmerking van mijn kant. Water en wax gaan niet samen en daarom werkt het juist zo goed. Wax stoot water af, dus overal waar je geen wax op je pad hebt, zorgt het water voor een reductie van de wrijving en zodra er wax in de buurt komt, wordt het water per direct afgestoten. Enige nadeel is dat je doeken ook vochtig worden bij het afnemen, maar het is geen ramp om iets vaker van doek te wisselen. Overigens zijn er nog meer technieken, zoals spit shinen en flash curen die met behulp van (gekoeld) water werken. Als het je interessant lijkt, probeer het eens!

On topic, ik zie een panel pot en een doppio rosso op de lijst staan. Ik ben bang dat dat nogal een worsteling gaat worden… Gebruik zelf het liefst een waxmate, omdat die in de gewone potjes past en erg prettig werkt. De doppio lijkt hier op, maar heeft een nog grotere diameter als ik me niet vergis. DJ heeft als alternatief de finger mitts, maar daar kan ik niet mee overweg (een dak is prima, maar bij alle andere panelen krijg ik kramp in m'n pols vanwege de gekke houding). Voor een panel pot zou ik de 'Frans' methode gebruiken (taart punt vouwen) en een gewone ronde pad bestellen.