• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner vraagt advies!

Anthony

Detailing rookie
18 jul 2010
36
0
Mannen.

Ik ben hier al enige tijd aan het rondlezen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Door persoonlijke omstandigheden heb ik mijn geliefde Honda civic 1,5jr verwaarloosd.
Eingelijk moet ik mij diep schamen als autoliefhebber, maar het kwaad is al geschied.

Ik sta op het punt om een DAP500 (of 900) aan te schaffen omdat ik hier veel goede berichten lees en deze binnen mijn budget past.
Helaas heb ik nog geen enkele ervaring met machinaal detailen.

Mijn auto is 7jr geleden compleet overgespoten met standox lak.
2jr geleden is de voorzijde wederom overgespoten.
NH0 championship white.
Helaas is de 7jr oude lak aan de achterzijde gaan oxideren en is mat geworden.
Ik weet niet ofdat Standox lakken hard of zacht zijn.
In het verleden gebruikte ik de NXT producten van mequiars die ik met de hand opbracht.

Welke producten kan ik het beste gebruiken in combinatie met de DAP en welke pads zijn wenselijk (moet ik een startkit kopen of beter iets afgestemt op mijn auto?)

Wellicht dat jullie mij kunnen adviseren?
Alle suggesties zijn welkom!

mvg

Anthony
 
"Mannen" is niet zo'n sterke opening op dit forum.
Gelukkig laten de dames zich hier veelvuldig "horen".

Het beste advies voor iemand uit jouw regio, is een afspraak maken en bij Carclean zelf langsgaan.
En als je er dan toch bent, gelijk even deelname aan een clinic vastleggen :party:

Hans
 
Ik zie bij je gegevens 'Regio Rotterdam' staan.
Maak eens een afspraak met Carclean om daar langs te gaan. Veel beter advies zul je niet kunnen krijgen.

[edit] Zoals te verwachten, ben ik niet de enige met dit advies ;)
 
Door mijn vooroordelen ging ik er een beetje vanuit dat dit een mannenwereldje zou zijn.
Ik ben beheerder van één van de grootste HONDA tech forums in de benelux en helaas zie ik maar weinig vrouwen in de hobby.
Vandaar. (mijn oprechte excuses)

Door enorme drukte op mijn werk is het de laatste tijd gewoon erg lastig om naar Berkel te rijden.
Dit forum waar een een hoop mensen met veel kennis zitten leek mij de uitgewezen plaats om informatie in te winnen.
Ik dacht eingelijk ook dat een dergelijk forum daar een beetje voor in het leven geroepen is :)^ :)^

Hopelijk dat er toch mensen zijn die mij kunnen adviseren.
Anders zal ik toch een babbeltje moeten gaan maken met mijn werkgever voor een vrije middag :)

IIG bedankt ::grinning:
 
Allereerst welkom! Een uurtje vroeger naar huis moet toch wel eens een keer kunnen?
Met het Monello-starterspakket moet je een heel eind kunnen komen, schat ik zo. Tenzij de lak 'op' is, dan houdt het op. Maar zoals de anderen ook al zeiden: ga vooral even langs voor advies op maat. Dat scheelt veel tijd! ;)
 
Beste Anthony,

Men bedoelt het vooral goed. Door jouw woonplaats zou jij in de bijzndere situatie zijn (zonder al te veel moeite) om jouw lak te laten testen door Carclean en dan meteen in één keer de juiste producten kunnen kopen.

Door het maken van zo een afspraak zal een vak-detailer zich over jouw auto buigen en wat proberen met verschillende producten. Na deze test zal dan en afgewogen advies worden gegeven voor jouw lak en alleen voor jouw lak. Ze hebben daar eigenlijk met alle producten ervaring.

....Ze vreten detailing en ze schijten detailing. Alles daartussen bestaat uit detailing....

Dit advies kost in principe niets en je hoeft ook niet meteen alles te kopen wat je zou willen. Maar helpt je wel bij het bepalen wàt je moet kopen, want bij een DAP horen niet alleen polijstmiddelen, maar ook mogelijk verschillende polijstpads, doeken, wax en handpads.

Natuurlijk kun je op basis van een advies een aantal producten blind aanschaffen, maar juist omdat jij zo dichtbij woont, kun je besparen op mogelijke miskopen, want de test zal aantonen wat jij moet hebben!

Daarom dus beste Anthony dat men jou adviseert op bezoek te gaan na afspraak gemaakt te hebben. Is echt een heel goed advies hoor!

Succes man,
Aficior
 
Hoi Anthony,

Je woont vlakbij mij (ik woon op struikelafstand van de Bas van der Heijden), dus we kunnen eens samen kijken wat werkt voor jou.
Ik heb de volledige Monello-serie tot mijn beschikking inclusief de Dap500, dus zeg het maar.
Alleen ben ik vanaf aanstaande vrijdag een weekje "niet beschikbaar" :D
 
Surfingwizzkid zei:
Hoi Anthony,

Je woont vlakbij mij (ik woon op struikelafstand van de Bas van der Heijden), dus we kunnen eens samen kijken wat werkt voor jou.
Ik heb de volledige Monello-serie tot mijn beschikking inclusief de Dap500, dus zeg het maar.
Alleen ben ik vanaf aanstaande vrijdag een weekje "niet beschikbaar" :D

Dat vind ik een schitterend gebaar.
Ik zal het dan ook zeker in mijn achterhoofd houden.

Wel vreemd dat een honda liefhebber zo dichtbij woont, maar ik zie je kennelijk nooit rijden in een honda.
Of zijn wij elkaar wel eens tegen gekomen?"

(Jij bent toch niet die kerel in die grijze toyota celica die ik al 2X bijna in me deur heb gehad omdat die persé voor me wilt rijden) :)
 
[off-topic]

Nope ik rij/heb alleen maar Honda, geen andere merken hier.
Ik zie jou regelmatig bij het stoplicht, ik kom dan vanaf de Duifhuisweg.
Alleen rij ik momenteel in de auto van mijn zwager, mijn auto's staan in de garage.
Maar hieronder de auto's waarmee ik jou gespot heb:

Mijn vervoer voor lange tijd, de ex-auto van mijn zwager ... nu de auto van mijn vriendin:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De auto van mijn vriendin, ook deze staat meer in de stalling dan dat ermee gereden wordt:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De ex-auto van mijn vriendin (sinds vorige week):
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Mijn huidige vervoer, daarin zal je me regelmatig spotten (ook deze is van mijn zwager):
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Mijn eigen vervoermiddel, staat nu halverwege tussen garage en spuiter (restauratie):
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En mijn andere mobiel, deze komt 3 á 4 keer per jaar uit de stalling (mijn trots):
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Als je me nou niet meer herkend, dan weet ik het niet meer :D

[/off-topic]
 
ermmmmmmm dat is echt heeeel vreeemd.
Ik dacht altijd mijn ogen open te houden voor andere honda's
Ik ken geen van de auto's die je geplaatst hebt.
Die Gele twijfel ik een beetje aan...

Volgens mij heb ik die wel eens gezien in Brielle toen ik nog bevriend was met de eigenaar van Hyperformance en toen ik nog bij de brielse auto schade aan het rommelen was.
Die ee9 is echt een coole bak... zeker met die Mugen velgen eronder.
Daar had ik mijn nek voor gebroken als ik die voorbij had zien rijden.
(Ik ben meer van de stakke OEM look auto's)

Mij zul je niet zo vaak meer zien met de Coupe...
Momenteel rij ik een zilveren VW bora als daily auto.
Liefst zou ik een stalling/garage box in de regio willen hebben waar de honda in kan staan.
Afgelopen maand 2 onverklaarbare putten en knikken in mijn motorkap.
De camera's die op de auto staan (24/7) hebben niets geregistreerd.

Ik baal er zo enorm van...
De auto gaat veel te hard achteruit nu.


Ik ga je proberen te spotten :)
Dus als je ineens een toeterende VW voorbij ziet komen...
Dan is het een Hondaliefhebber undercover :)
 
Die gele is nooit in Brielle geweest, dus dat zal een ander zijn geweest.
Ik zal alleen een rare blik geven als je "undercover" toetert, pas daarna zal het kwartje vallen :D
 
Ik heb inmiddels de DAP900 besteld met wat verschillende pads.
Met de 3jaar jubileum aanbieding kon ik het niet laten schieten.
En tevens de aanbetaling voor de nieuwe AQUA extractor.

Ik ben er nog niet uit welke producten ik wil gaan proberen.
Er is zoveel te koop met allemaal hun eigenschappen...