• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginners swirls vragen

Jesco

Detailing addict
1 mrt 2011
66
52
Ik heb nu sinds een maandje een andere auto. Binnenkort heb ik een afspraak met RST-Smurf om mijn auto eens onder handen te nemen, zo kan ik ook gelijk een boel leren hopelijk. :jippie De bedoeling is o.a. om met een DAP de huidige swirls te verwijderen. Stel nu dat de swirls eruit zijn, betekend het dan dat de swirls ook wegblijven als ik vanaf heden altijd netjes met de hand (The Bone spons) blijf wassen. De swirls van nu zijn door de vorige eigenaar veroorzaakt in wasstraten toch? Of zie ik dat verkeerd?

Dan nog een vraag over het gebruik van polijstmiddelen en een DAP. Als je met een DAP en polijstmiddel de blanke laklaag weer hersteld (swirls verwijderen) betekent dit dan dat je dit maar een aantal keer kan doen omdat je anders op een gegeven moment door de blanke laklaag heen bent, of zie ik dat verkeerd? Het lijkt mij dat je met polijsten toch telkens de blanke lak iets dunner maakt, waardoor de krasjes wegvallen?

Swirls maak je ook door wassen met de hand, hoe voorzichtig je ook doet, elke aanraking KAN een krasje veroorzaken...
De illusie dat je je wagen "strak" houdt kun je beter vergeten.
Maaaaaar.... voorzichtig handmatig wassen volgens de juiste methode en met de juiste middelen, helpt wel tegen krassen :ja

Krassen kan je inderdaad enkel verwijderen door lak weg te nemen maar de hoeveelheid lak die je verwijdert met een Dap bij normaal gebruik echt minimaal.
Zeker als je de regels in acht neemt (testspot!) en steeds de defecten verwijdert met de minst zware combi mogelijk.

Als je zorgvuldig werkt, kun je jaren voorruit met polijsten. Wel super veilig werken natuurlijk.
Wanneer je een diepe kras aan treft, zul je die wellicht niet helemaal kunnen verwijderen (= de omliggende lak voldoende kunnen verwijderen, zodat deze even -hoog- is), maar dan zal het afronden van de scherpe hoeken er al voor zorgen dat de kras minder duidelijk zichtbaar wordt.