• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnerskit machinaal polijsten

RedSwift

Detailing trainee
14 sep 2013
15
22
Hallo,

Ben al een tijdje aan denken om machinaal te gaan polijsten met een dual action polisher. Ik lees al een tijdje aandachtig berichten op dit forum welke ik moet nemen. Maar ben er nog steeds niet uit welke combinatie/kit ik van DAP 500v2 ik moet nemen.
Heb zowel het stappenplan handmatig als machinaal aandachtig doorgelezen.

Mijn collectie is langzamerhand ook flink uitgebreid geworden, maar tot nu toe dus nog allemaal met de hand. Na eerste aankoop (beginnerskit handmatig) bij Carclean.com is het poetsvirus goed aangeslagen :-d waardoor ik het nu tijd vond om een stap verder te gaan in het onderhouden van mijn auto en machinaal te werk te gaan om een nog beter en sneller resultaat te krijgen. De overstap wil ik dus gaan maken om een beter resultaat, swirls verwijderen, te krijgen in een kortere tijd dan ik nu met de hand voor elkaar kreeg.

Waxen en sealents heb ik in bezit, even als doeken, shampoo etc.

Ik twijfel namelijk dus tussen:
#1
3M - 3434 afplaktape - 19mm breed
101802 Polishing Power - DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition
102088 Monello - Peluche Verde Trio
102463 Monello - Raffini Veloce Premium Compound - 500ml
102545 Monello - Raffini 5,5” Foam Finessing Pad - Black

en

#2

101594 Polishing Power - DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine V2 - 220volt
102442 Auto Finesse - Revitalise Kit 500ml
102545 Monello - Raffini 5,5” Foam Finessing Pad - Black

De eerste is goedkoper, maar ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van Auto Finesse, heb daar namelijk de Powerseal paint sealent, Tough coat paint prep en Total interior van en ben er zeer over te spreken. Deze kit van AutoFinesse leek mij dus een mooie beginnerskit, alleen de prijs is wel stuk hoger dan de starterskit die Carclean.com bied (#1).

Wat extra informatie over auto en budget:
Ben bezit van een Suzuki Swift 1.2 in Ablaze Red Pearl (metallic). De lak verkeert in goede staat alleen krijg je dus met de hand niet alle swirls en kleine krasjes goed weg daarom dus de aankoop van een DAP.
Aangezien ik student ben is het budget beperkt, maximaal €240,-.

Alvast bedankt,
-RedSwift
 
Tsja, voor mij hebben de Monello polijstmiddelen zich al goed bewezen. De Autofinesse kit is nieuw voor me, zal vast ook wel goed zijn, maar of het de meerprijs waard is weet ik dus niet.

Ik zou dus kiezen voor #1, omdat het bewezen goede polijstmiddelen zijn en veel mensen er al positieve ervaringen mee hebben.
 
Ben zelf ook een fan van de AF spullen - maar van de polijst kit heb ik nog niet veel reviews gevonden. Zou daarom kiezen voor de Monello lijn. Wat ik wel zou doen is voor de DAP 900 gaan dan heb je wat extra power. Nu niet meteen nodig misschien - maar altijd prettig om wat over te hebben. Ik zou dan ook liever wat langer doorsparen en voor de 900 ipv de 500 gaan.
 
Dus onderstaande zou dan de combinatie moeten worden:
100587 3M - 3434 afplaktape - 19mm breedn
101803 Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Lite Edition
102088 Monello - Peluche Verde Trio
102463 Monello - Raffini Veloce Premium Compound - 500ml
102545 Monello - Raffini 5,5” Foam Finessing Pad - Black

Prijs is niet gek veel hoger dan de combinatie met AF kit en nog in budget. Maar is de DAP 900v2 ook geschikt voor beginners? Ik onderhoud wel de auto's van mijn ouders en zus: Op de Swift van mezelf en zus na, een Mercedes E200 2013 (net 1 maand oud) donkerblauw, Hyundai i30 wagon 1.6 GDI beige bruin metallic.

Vraagje: zou je met een DAP 500/900 ingevroten harsvlekken kunnen verwijderen? Zus moest haar Swift vanwege werkzaamheden aan haar straat lange tijd onder een boom parkeren waardoor toen ik hem laatst een goede beurt gaf erachter kwam dat polijsten met SSR2 en handpad orange van Monello en kleien de harsplekken op dak en motorkap (voornamelijk) zijn ingevroten. Glans is nog prima, maar wanneer je goed in een bepaalde hoek kijkt zie je de plekken duidelijk. Zou dit met een DAP 500/900 en Monello Veloce en de bijbehorende polijstpad nog eruit te halen zijn?
 
De Dap900 is ook wel geschikt voor beginners. Ben je nog niet vertrouwd met de machine kun je natuurlijk ook rustig beginnen met een laag toerental en naarmate de tijd vordert kun je deze opvoeren. Maar misschien is de lagere snelheid al voldoende om correctie te halen, dat zou top zijn.

En of de harsvlekken eruit te polijsten zijn? Misschien wel, als het niet te diep is ingevreten. Je kan het in ieder geval altijd proberen. Lukt het niet na een (of twee of drie) polijst 'hits', dan kan het zijn dat de harsvlek té diep door je lak is en je jezelf de vraag kan stellen of het rendabel is om die plekken te corrigeren.
 
Bestelling geplaatst, GMToyota en inge heel erg bedankt voor het goede advies, dit heeft de knoop weten door te haken. Wel om nog voor 100% safety te gaan een DAP500v2 genomen.

Het lijstje:
102413 Polishing Power - DAP500 V2 Raffini Starterskit - Power Pack
102545 Monello - Raffini 5,5” Foam Finessing Pad - Black
 
Ik zal een mooie show off gaan maken van de auto's. Kan zijn dat deze pas komt na de winter, laatst alle auto's in hun winterwax, AF Powerseal met carnauba waxen afgetopt gezet.
Ben zelf ook zeer benieuwd naar de resultaten die ik ermee kan bereiken.
 
Vandaag stond de pakketbezorger aan de deur met een leuk pakketje, DAP is binnen. :-d
DSC09416.JPG


Kan niet wachten tot ik hem kan gaan uitproberen, helaas komende weken erg druk :( .
 
Nice, kan me je verlangen om er mee aan de slag te gaan goed voorstellen aangezien ik een maandje geleden in dezelfde positie verkeerde. Ik ben destijds wel voor de 900 gegaan en die is ook als beginner prima hanteerbaar. Veel plezier ermee en het zal vast niet je laatste aankoop zijn geweest schat ik in.
 
Zal er zeker veel plezier van gaan hebben, en nee het zal zeker niet mijn laatste aankoop zijn.
Wanneer ik tijd heb en het weer ook meezit, zo blijft als vandaag :), dan ga ik denk ik mijn auto eens goed aanpakken.
 
Tof pakketje succes met geduld hebben... hoop voor je dat het mooie weer wat langer aanhoud dan voorspeld. Want het is altijd leuk spelen met nieuwe hebbedingetjes.
 
Wel een vraagje. In een review, klantenbeoordeling, van DAP 500v2 staat er ergens dat je de DAP 500 eerst 10 minuten lang onbelast moet laten draaien om zo goed de koolstofborstels in te laten slijten en zo risico op overbelasting voorkomen en het maximale vermogen uit de DAP te kunnen halen. Moet ik dit inderdaad doen of kan ik hem direct uit de doos kunnen gebruiken zonder deze hele procedure.
 
Zal wel mee vallen, ik heb het in ieder geval nooit gedaan.

Mijn Dap500 van de eerste generatie heeft vorige maand zijn 5de verjaardag gevierd. Het enige wat er ooit kapot aan is gegaan, is de schakelaar.

Staat het niet in de handleiding en twijfel je toch zou ik even contact opnemen met de CCHQ
 
Is al tijd geleden en eigenlijk geen tijd gehad door allerlei omstandigheden om een bericht te plaatsen. Ben zeer tevreden met de DAP, heeft al meerdere malen zijn successen behaald. De auto's glimmen echt prachtig en de DAP werkt zeer prettig en gemakkelijk. Zal in de komende maanden wanneer de auto weer de beurt krijgt met de nieuwste waxen en middelen eens ook een rapportage maken, showoff.