• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

beginnersset voor VW Caddy 3 (life)

ArcsS

Detailing chief
18 dec 2009
110
75
Ik had hier ongeveer een setje samengesteld, maar zou toch graag vanaf nul beginnen.
Het enige wat ik nu tot mijn beschikking heb is een tuinslang en wat (nieuwe) emmers.
Hoe, en met welke producten was en onderhoud ik best mijn wagen?
Ik moet niet direct alles hebben (polijsten zie ik niet direct zitten, clayen mss wel), maar wil het opbouwen (als het mij bevalt ;))

Na een tijd hier op het forum te hebben rondgekeken ben ik van plan om mij een beginnersset aan te kopen. Graag had ik de mening/advies van de "pro's" over mijn selectie. Het gaat over een offroadgrijze(metalisé) caddy (linkje)


Dodo Juice Sour Power gloss-enhancing shampoo
Chemical Guys Miracle Dryer
Poorboys World Deluxe Mega Towel
Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt
Carclean.com Interieur concours kwast
Poorboys World Poly - Elastic Clay

tot zover mijn overtuigingen (sta open voor commentaar :D), maar nu heb ik nog volgende vraagjes:
- ik heb geen idee welke wax ik best gebruik
- Aan de onderkant van mijn voorste portieren plakt er een laag ?teer? aan (zie foto), wat is dat precies en hoe krijg ik het er best af?

En om te kijken als ik het snap:
1. wassen
2. drogen
3. clayen
4. waxen


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ik begin ff met een paar kleine aanpassingen.

Neem de Delirium, groot, zacht en heel mooi afgewerkt.
Klei, kijk even naar de Mothers set, twee stukjes klei, detailer en een mooie doek erbij.
Wax, Collinite, goed als enige en ook goed te combineren.

De "vlek" is mogelijk uitgelekte tectiel of innerwax.
Koop een bus WD40, opspuiten, in laten werken en dan een ontvetter eroverheen.

Ik neem aan dat er nog meer reacties komen :ja

Hans
 
Ik heb die plek bij vorige poetsbeurten moeilijk kunnen verwijderen met gewone keukenrol, maar het is teerachtig, kan dit iets van de weg zijn?

tectiel ken ik niet, en innerwax evenmin :) Help :p
 
Bij je klei heb je nog een detailerspray nodig (als glijmiddel). Kijk bijvoorbeeld eens naar Poorboy's Spray& Wipe,
Meguiar's Last Touch of Dodo Juice Born Slippy.
Of volg het advies van RedCat op en pak de Mother's kleiset. Heb je gelijk alles in een keer te pakken.
 
IPV detailerspray gebruik ik weleens een oplossing van mijn Gold Class Shampoo in een sprayfles, werkt ook prima om mee te kleien.
 
Als je voor je zelf geen grootverpakking Last Touch wilt aanschaffen, kan je zoals al aangegeven voor de PB Spray and Wipe gaan.
Deze kan je 1 op 1 verdunnen om te clayen
 
Ik denk dan toch dat ik misschien voor zo'n mothers set zou gaan, mooie prijs voor wat je krijgt (denk ik) :)

en een refill van bv dodo juice oid kost ook niet overdreven veel :)
 
Bij deze heb ik de begintopic aangepast om geen nieuw te moeten maken ... :)