• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnert

Michelvh

Detailing trainee
5 jan 2016
13
25
31
Heb me net aangemeld en aangezien ik met enige regelmaat de auto's in de was zet en wil gaan polijsten wil ik een machine aanschaffen, iemand tips welke ik zou nemen etc?

Om te beginnen is een DAP900 geen verkeerde keuze.
Met 880W heb je net wat meer pit dan de 500W van een DAP500; bij sommige lakken wel handig om dat even in reserve te hebben.
Een PAW, DAP900 Plus of Rotary zijn meer machines die je aan zou willen schaffen als je iets specifieks zoekt.
Al met al is een DAP900 (los of met startpakket) een prima keuze.
Er wordt tegenwoordig ook vaak gekozen voor Rupes BigFoot machines, maar deze zijn ook gelijk een stuk duurder. Zou ik pas gaan overwegen als je wat ervaring hebt, veel auto's denkt te gaan doen of als je gewoonweg dol bent op machines uit een hoger segment.

Ik zag al met enige regelmaat de DAP900 voorbij komen inderdaad. Bij steunplaten moet ik dan denken aan de pads of hoe moet ik dat zien?

Laatst bewerkt:
Michelvh, als je dan toch een nieuwe machine wil kopen en je doet meerdere auto's koop dan een dap900 v3 deze heeft net een wat betere ergonomie. De dap900 V2 is een beetje vergelijkbaar met het apparaat van de link (voor hoe lang ze die tolereren wan eigenlijk is dat tegen de forumregels geloof ik) en als je die 2e hands op kan snorren is daar verder ook niks mis mee.
Een DAP wordt veelal met 2 steunplaten geleverd 1 voor 5'5" pads en 1 voor 4" pads (erg makkelijk om erbij te hebben). Bij een DAP setje zitten veelal een aantal pads.

Oh foutje. Gelijk even de regels lezen, excuus! Ik zal eens even kijken of er iets 2e hands te vinden is, bedankt voor je reactie in ieder geval. Welke polish is een beetje aan te raden voor beginners zoals ik? Met was ben ik er wel een beetje uit.

Laatst bewerkt:
Wat betreft de polijstmiddelen zijn er 2 merken zeer favoriet hier op het forum: Monello en Scholl.
Monello heeft gewoon 3 goede middelen (Veloce, Mezzo en Finale; van grof naar fijn) en Scholl heeft o.a. middelen voor een iets stevigere "bite" voor de hardere lakken (lees: duitse lakken). Scholl is wel iets duurder qua aanschaf, mede door de grotere verpakkingen.
Lees jezelf eens in hier op het forum / recensies op de CC-website, zou ik zeggen.