• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

beschadigde velg opgelapt.....

Porter

Detailing chief
14 feb 2010
107
75
Helaas mijn velg tegen een stoperandje gehad.....een 6 tal kleine beschadigingen maar wilde dit toch herstellen.
Vervolgens een goekope airbrush gekocht voor dit klusje een naaldset 0,5 gebruikt.
Reden dat ik niet de hele velg wil spuiten, is dat dit een originele bmw velg is welke verder in top staat is.
Denk dat de originele verf/ander materiaal beter is als een gespoten velg.
Daarom gekozen om plaatselijk dit deel te resaureren.

Ben gaan schuren en schuren, vullen met plamuur.
schuren schuren....

verf mengen tot de juiste kleur
toch op de gok gespoten en afgelakt zie foto 's

Foto 1 beschadiging met beetje plamuur
conv_2760.webp

Foto 2 close up
conv_2761.webp

Foto 3 na het airbrushen en aflakken
conv_2762.webp

Foto 4 Overzichtsfoto
conv_2763.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
conv_2764.webp
Donders, daar zie je gewoon niks meer van!

Krijg meteen zin om mijn eigen velgen op te gaan knappen. Echter zakte de moed al mijn schoenen toen ik er wat foto's bij pakte...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil de gepolijste delen opnieuw polijsten. Het advies was om deze te spuiten met een lichte kleur, maar dan vind ik de hele velg zijn nut wegvallen. Glimmen zal niet gaan met gekleurde verf i.t.t. gepolijst.

Misschien dat ik het ooit is met een dremel kan doen ofso. Maarja, daarna moet ik ze wel in een kneiteharde coating zetten, anders kan ik wéér aan de gang.

Of gewoon het verweerde er af schuren en polijsten. Dan is het wel zaak om het bij te houden maar zo heel veel werk is dat ook niet.

gewoon gaan beginnen..... en niet opgeven tot je resultaat hebt.
aan de foto te zien wordt het inderdaad veel schuren en polijsten... maar dan heb je ook wel wat....

Porter: mooi resultaat behaald!
Hou er rekening mee dat de lak (en misschien ook het plamuur) nog een paar weken moet uitharden.
Ter bescherming werd toendertijd dat ik mijn velgen had geplamuurd en gespoten door CC aangeraden om Gyeon Cure te gebruiken.