• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bescherming nieuwe auto

Rednose

Detailing guru
13 nov 2018
489
138
45
Heusden-Zolder
Ik zit te denken om men nieuwe auto te beschermen voor de winter. De reden dat ik dit hier neerzet is omdat ik twijfel wat ik zou nemen.
Mits we hier enkel een carport hebben (open aan 2 kanten), is een ceramische coating niet meteen de makkelijkste oplossing. De wagen kan door de luchtvochtigheid en door regen toch wat nat worden.
Dus dit staat gepland voor in het voorjaar, tenzij jullie zeggen dat dit gerust kan door het laagje cure nadien.
Voor de winter te overbruggen dacht ik dus om een van de volgende producten te gebruiken die ik nog heb liggen:
* Waxaddict Vitreo wax
* AF Power Seal

En ik zat ook te denken aan:
* de nieuwe Fusso Coat
* Gyeon Can Coat (in hoeverre mogelijk mits kans op vochtigheid)

Nadien gebruik ik bij elke tussendoorse wasbeurt Gyeon Wetcoat of Sonax BSD
De wagen zal ik uiteraard eerst ook ontdoen van ijzer en teer, en dan kleien.

Wat denken jullie? :)
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Als je allemaal doet wat je denkt wordt de auto wel enkele kilo's zwaarder door alle bescherm lagen.

Als je beslist om er een coating op te zetten volgende zomer zou ik nu gewoon een laagje AF Power Seal of Vitreoop zetten en bij elke of om de een laagje WetCoat of BSD te zetten. Er zit dan echt genoeg op.