• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Best en langst werkende spray sealant?

Dit is typisch zo'n vraag waar je 1000 verschillende antwoorden en meningen over krijgt.
Wat de een product A het beste vindt, vindt de ander weer helemaal niets en adviseert product B enz. enz.
Qua standtijd is er ook niets nuttigs over te zeggen. Er zijn allerlei factoren die invloed hebben op de standtijd.

Ik zou eens op je gemak door de producten en bijbehorende reviews schrollen en op basis van die een keuze maken. Koop dan niet meteen een grote fles want als het toch niets is, kun je altijd nog een ander product/merk kopen.
 
Oke bedankt voor je mening.

Ik zelf gebruik namelijk wetcoat of meguiars Hybrid Ceramic wax. Beide vind ik wel oke. Maar ben benieuwd naar wat anderen zoal gebruiken en prefereren in gebruik.
 
Kwa gebruiksgemak sonax xtreme ceramic spray coating. Voordeel vind ik dat de auto niet volledig droog hoeft te zijn dus kan na t wassen een beschermlaagje doen. Ook geen minimum tijd dat de lak droog dient te blijven na aanbrengen en het blijft aardig zitten. Tov wetcoat of bathe+ foamen heb je natuurljk wel twee microvezeldoeken nodig. Eentje om aan te brengen en eentje om na te wrijven. Maar gaat redelijk snel en makkelijk.
Anders gebruik je ook nog een droogdoek op de auto dus veel extra tijd kost t niet.

Beste en langste is relatief. Als je vaak wast kan een ceramic detailer ook al fijn zijn als drooghulp.
Met het weer en een auto buiten hebben staan zit ik altijd meer met droogtijden na t wassen en evt regen die gaat vallen.
 
Als je standtijd belangrijk vind dan is een glascoating aanbrengen op de auto een goede keuze ,daarna bij houden met Gyeon ceramic detailer vind ik een goede optie vanwege gebruikersgemak.

Mijn mening:
-staat de auto in de wax dan vind ik Ddj red mist geweldig.
-DDj red mist is ook als stand alone goed te doen en verwerkt super (vind ikzelf belangrijk) verwacht hierin +/- hooguit een maand standtijd.
-Gyeon Cure is als stand alone ook een aardige optie kan wel wat streperig zijn en ik gebruik dit product vaak wat meer in de winter/herfst. Valt evt iets te verdunnen met Gyeon detailer dan wordt ie iets minder streperig.
-Gyeon ceramic detailer verwerkt super en daarmee werk ik mijn auto af na een wasbeurt ,ik kan niks over de standtijd roepen want als basis staat mijn auto in een glascoating.
 
@DetailingDutch ik doe het andersom ik gebruik Nanolex final finish als drooghulp (ook tegen evt kalkvlekken) en werk de auto af veelal met Gyeon ceramic detailer vanwege het gebruikersgemak icm met wat extra bescherming.

Om eerst een sealent aan te brengen en gelijk daarna een detailer te gebruiken daarvan zie ikzelf het nut niet zo maar wellicht heb jij daar een goede reden voor. Als het voor jou werkt tja wie ben ik dan…
 
@Ric325i ah oké. Top!

Ik gebruik Gyeon Cure nog wel eens nadat ik Gyeon WetCoat heb gebruikt.

Ik doe nog wel eens een detailer gebruiken na een sealant, voor het boosten van de lak. Het heeft dan net een wat meer glimmend uiterlijk.
 
Hallo,

Welke spray sealant vinden jullie het beste en langste zijn werk doen?

Dit is typisch zo'n vraag waar je 1000 verschillende antwoorden en meningen over krijgt.
Wat de een product A het beste vindt, vindt de ander weer helemaal niets en adviseert product B enz. enz.
Qua standtijd is er ook niets nuttigs over te zeggen. Er zijn allerlei factoren die invloed hebben op de standtijd.

Ik zou eens op je gemak door de producten en bijbehorende reviews schrollen en op basis van die een keuze maken. Koop dan niet meteen een grote fles want als het toch niets is, kun je altijd nog een ander product/merk kopen.
@nicknameless heeft een punt hier en het klopt wat hij zegt. Vraag 100 verschillende mensen en je krijgt 100 verschillende antwoorden. Dat komt omdat niet iedereen dezelfde wensen en eisen heeft. Niet iedereen op dezelfde plek woont en niet iedereen evenveel rijdt en niet iedereen zijn/haar auto op dezelfde manier behandelt.

Daarbij komt ook dat tot nu toe geen enkele spray sealant heel erg veel beter presteert dan een andere sealant.

Daarnaast kun je je afvragen of 'langst' en 'best' wel belangrijk zijn als je een spray sealant in een handomdraai aan kunt brengen.
 
Ik snap dat het persoonlijk is, maar iemands ervaring en mening doet er ook toe. Als nou 100 mensen reageren en 95 hebben het oa over 1 zelfde product, kun je daar toch iets mee?!

Ik ben het er niet mee eens dat je 100 verschillende antwoorden krijgt...Logisch dat de antwoorden wat uit elkaar lopen, maar veel mensen gebruiken toch vaak dezelfde producten(zeker als je alleen producten mag posten die op carclean te koop zijn) of hebben het in het verleden gebruikt en hebben daar een mening over. Dat is ook prima, juist die mening en ervaring telt. Dan trek ik uiteindelijke zelf de conclusie wel. Overigens ben ik het niet eens met jou, omtrent welke sealant beter presteert als de ander, maar dat is ook maar een mening. Persoonlijk vind ik WetCoat beter dan Meguiars Hybrid Ceramic Wax. Ik heb Wetcoat gekocht op basis van anderen hun mening en ervaringen en tot de conclusie gekomen, dat ik dit dus deel. Tevens ook de reden om hier mijn vraag te posten...om te kijken naar nog meer meningen en ervaringen over producten. Ik kan natuurlijk wel 1001 producten gaan komen, maar dat vind ik jammer van mijn geld.

Ik dacht dat ik hier mensen naar hun eigen persoonlijke ervaring kon vragen, zoals een aantal hier in dit bericht ook gewoon en leuk doen. Daar heb ik wat aan.... Youtube heeft heel veel mensen die uitegebreide tests doen. Dat zal allemaal wel, maar ik was benieuwd naar de mening van mensen op dit forum, anders had ik het niet geplaatst.

Afijn, meningen zijn er om in te verschillen en dat mag naar mijn mening ook. Ik juig het zelfs toe, maar wel graag on topic. Ik vraag om meningen en niet of het wel verstandig is om deze vraag te stellen. Ik had gehoopt dat men hier wel doorheen kon kijken.

In iedergeval bedankt voor je verhelderende uitleg. Laten we het vooral luchtig houden.
 
Dat is het 'm juist. Het zou mij verbazen als 95 over hetzelfde product zouden hebben.

Jij vindt WetCoat beter, maar iemand anders vindt Ceramic Wax weer fijner. Niet iedereen heeft hetzelfde doel. Zelf vind ik Acquafobia weer fijner dan WetCoat en durf ook te zeggen dat dat product qua standtijd beter is dan WetCoat. Je krijgt er vrij uitgebreide discussies over zonder dat je er uiteindelijk wat aan hebt.

De ene vindt gebruiksgemak belangrijk, de ander weer de geur. Weer iemand anders vindt het heerlijk om rustig op zijn/haar gemak te rommelen om een LSP aan te brengen en bij de ander moet het snel en efficiënt. De ene hekelt eventuel problemen op ruiten met WetCoat en de ander zal het een zorg zijn.

DE beste bestaat dus niet, wat voor mij de beste is, is voor iemand anders een flutproduct.

Dat is denk ik de essentie van sommige reacties. Ook die van de groene zeep (die heb ik wel weggehaald, sorry @RedCat), maar wat ze proberen te vertellen is dat het vaak subjectief is.

Net zoals producten om je bumper zwart te krijgen. De ene smeert er pindakaas op, de ander lijnzaadolie, de volgende gaat met een verfbrander aan de gang. De ene loopt weg met Black Wow en de ander vindt dat vreselijk spul enzoverder.
 
Dank voor je reactie. Ik zal acquafobia op mijn lijstje zetten om wellicht eens te gaan proberen als mijn WetCoat op is.
 
  • Leuk
Reactions: Tim