• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste AIO

Vlo

Detailing trainee
22 jun 2019
12
45
Welke 3 in 1 heeft de meeste correctie om met de hand swirls en muggen/vogel poep te verwijderen ipv met fillers.

Mequiers 3 in 1
DJ Need for speed
Menzerna 3 in 1
Poorboys Polish met Sealant/Wax

Of anders een 1 stap polish die je niet hoeft te ontvetten voor een sealant?
 
Hey Vlo :D

Een All-in-One zal naar mijn idee altijd wel iets van glaze bevatten. Dat is dan ook de clou van een AIO. ;)

Als je swirls wilt verwijderen, dan zou een fijn polijstmiddel misschien iets kunnen doen. (Afhankelijk van de hardheid van de lak) Ontvetten is sowieso wel slim om te doen en zeker alvorens een sealant. Met name een sealant wil graag een schone ondergrond om goed te kunnen hechten.
 
Wat @Quantoxx zegt: als je geen fillers wil, dan moet je niet bij een all-in-one zijn.

Ik snap ook niet helemaal hoe je een all-in-one wil gebruiken om muggen- en/of vogelpoep te verwijderen... Dat zou denk ik al verwijderd moeten zijn voordat je met een polish / glaze / bescherming aan de gang gaat.

Ontvetten na een all-in-one schiet ook het doel voorbij. Een all-in-one bevat fillers om kleine krasjes te verhullen en ook iets van een bescherming. Die ben je dan beide weer aan het verwijderen :confused:
Om de standtijd van een all-in-one te verbeteren wordt daar meestal een wax overheen gesmeerd (zonder ontvetten)
 
Na het wassen en kleien zie je nog indrukken van muggen etc in de lak.
Die zou ik er graag met de swirls verwijderen, voor mij hoeft niet elke kras eruit ge_compound worden of show car shine.
Vandaar dat ik dacht aan een aio die ook slijpt en niet alleen maar vult, die zou ik ook niet meer gaan ontvetten.

En anders een polijst middel wat in 1x resultaat geeft. En gelijk gewaxt/gesealt mag worden.
Ik zag dat Menzerna 2500/3000 watergedragen is, moet die dan nog steeds ontvet worden?