• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Wat is het beste polijstmiddel?

tonnyalfonso

Detailing rookie
9 nov 2018
6
1
15
Beste mede autoliefhebbers,

Al een tijdje ben ik bezig met het polijsten en verzorgen van auto's.
Tot op heden heb ik alleen gebruik gemaakt van de producten van Menzerna
1. Menzerna heavy cut compound 400
2. Menzerna Superfinish 3500
3. Menzerna Power Lock protection.

Ik werk altijd met de DAP900 V3.
Nu krijg ik niet altijd de gewenste resultaten. Dit heeft natuurlijk ook deels met de hardheid van de lak te maken. Welke andere polijstmiddelen zijn jullie erg tevreden over in combinatie met de polijstpads. Aangezien over een aantal dagen Black Friday is wil ik graag gaan inslaan en hoor ik graag wat de MUST-HAVE'S zijn.

Alvast bedankt!

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
9.235
5.342
178
29
Leersum (Utrecht)
Mijn mening is dat er geen ''beste polijstmiddel'' is. :D De juiste werkwijze doet vaak meer dan een ander merk polijstmiddel pakken.

Ik heb van verschillende merken polijstmiddelen geprobeerd en deze komen veelal gewoon overeen. Uiteraard zijn er fijne verschillen, maar dat maakt geen wereld van verschil in de basis. Deze kleine verschillen kunnen op bepaalde lakken soms wel dat beetje extra geven in verwerking of resultaat, maar nogmaals, in de basis kon ik met elk product uit de weg.

Timm

Detailing guru
26 mrt 2011
870
478
120
Arnhem
Menzerna 400 is een prima product. Pas je die herhaaldelijk toe om een mooi resulaat te behalen? Welke pads gebruik je ?

Het is niet zo dat als je overstapt naar wat anders, dat dat dan wonderen verricht.

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
2.289
1.214
193
57
Het 'beste polijstmiddel' werkt alleen met de beste pads en dan nog alleen op de beste lak en dat alles alleen maar onder de beste omstandigheden.

Anders gezegd: hoe goed een polijstmiddel is, is afhankelijk van veel factoren, en eigenlijk zoals met alle zaken is er gewoon niet één de 'beste', maar is dit afhankelijk van de omstandigheden en de referentie die je gebruikt.