• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is het beste polijstmiddel?

tonnyalfonso

Detailing trainee
9 nov 2018
4
25
Beste mede autoliefhebbers,

Al een tijdje ben ik bezig met het polijsten en verzorgen van auto's.
Tot op heden heb ik alleen gebruik gemaakt van de producten van Menzerna
1. Menzerna heavy cut compound 400
2. Menzerna Superfinish 3500
3. Menzerna Power Lock protection.

Ik werk altijd met de DAP900 V3.
Nu krijg ik niet altijd de gewenste resultaten. Dit heeft natuurlijk ook deels met de hardheid van de lak te maken. Welke andere polijstmiddelen zijn jullie erg tevreden over in combinatie met de polijstpads. Aangezien over een aantal dagen Black Friday is wil ik graag gaan inslaan en hoor ik graag wat de MUST-HAVE'S zijn.

Alvast bedankt!
 
Mijn mening is dat er geen ''beste polijstmiddel'' is. :D De juiste werkwijze doet vaak meer dan een ander merk polijstmiddel pakken.

Ik heb van verschillende merken polijstmiddelen geprobeerd en deze komen veelal gewoon overeen. Uiteraard zijn er fijne verschillen, maar dat maakt geen wereld van verschil in de basis. Deze kleine verschillen kunnen op bepaalde lakken soms wel dat beetje extra geven in verwerking of resultaat, maar nogmaals, in de basis kon ik met elk product uit de weg.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Menzerna 400 is een prima product. Pas je die herhaaldelijk toe om een mooi resulaat te behalen? Welke pads gebruik je ?

Het is niet zo dat als je overstapt naar wat anders, dat dat dan wonderen verricht.
 
Het 'beste polijstmiddel' werkt alleen met de beste pads en dan nog alleen op de beste lak en dat alles alleen maar onder de beste omstandigheden.

Anders gezegd: hoe goed een polijstmiddel is, is afhankelijk van veel factoren, en eigenlijk zoals met alle zaken is er gewoon niet één de 'beste', maar is dit afhankelijk van de omstandigheden en de referentie die je gebruikt.
 
[MOD] Houdt er rekening mee dat je op ons forum zit en niet de bedoeling is om producten van concurrenten aan te bevelen. Dat is hetzelfde als in de Albert Heijn gaan staan en producten van de Jumbo aan te bevelen aan de klanten die daar komen. Ons assortiment is groot genoeg zodat er altijd wel iets bij zit wat je aan kunt bevelen als alternatief wat we wel hebben.[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Altos en Timm
Als de auto "al een keer" gepolijst is (wanneer was dat?) dan is het niet moeilijk om tot een "verbluffend resultaat" te komen en is dat dus ook niet echt een maatstaf om een polijstmiddel te beoordelen. Bovendien is het niet puur een polijstmiddel maar een all-in-one (AIO) product met tevens fillers en bescherming. Dan is het resultaat, voor zolang als de fillers nog niet er vanaf gewassen zijn, al gauw erg strak.
(Ik zou zelfs kunnen geloven dat de eerdere polijstbeurt niet zo'n geweldig resultaat gehad zou kunnen hebben. Met andere woorden: misschien was het echte resultaat bij de vorige polijstbeurt ook niet zo verbluffend nadat uiteindelijk de fillers verdwenen waren en was dat de reden dat je nu (al) opnieuw moest beginnen.)
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Ik ben op zoek naar het beste resultaat.
Je kan de beste producten hebben maar uiteindelijk is de gebruiker en het kwaliteit gereedschap het belangrijkste.
Ik ben een aardige pietlut hierin.
Zelfs dat ik een degreaser gebruik om te kijken of het echt weg is.
Het is net zoals mijn beroep,iedereen denkt dat ie de beste is.
Dat geeft niet maar je hebt er niks aan.
Ik zou liever zien welke merken/soorten mede gebruikers gebruiken en een advies krijgen .
Dit kan je beter doen want dan enz.
En dan een onderbouwing.
Afkraken kan ik niks mee.
Beetje te gemakkelijk.
Elke auto moet eens in de zoveel tijd bijgehouden worden.
polijsten doe ikzelf niet te vaak.
Bijhouden wel.
Met een quick detailer bijvoorbeeld .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om een beetje bij de kern te blijven kan ik nu merken gaan roepen en vertellen dat ik dit en dat doe maar kort door de bocht:
Scholl Concepts, Monello, Menzerna, Gyeon en Rupes polijstmiddelen allemaal erg goede ervaringen mee.
Monello, Rupes en Scholl pads ook goede ervaringen mee.
Polishing Power, Rupes en Flex machines ook allemaal goed.
 
Ik ben van mening dat het beste polijstmiddel niet bestaat. Er zijn een flink aantal hele goede merken maar geen enkel merk is zaligmakend. Je zult altijd wel een auto hier en daar hebben waar merk X net wat beter verwerkt dan merk Y. Het hangt af van de auto, de gebruikte pads, machine en techniek. Echt teveel factoren om een "winnaar" aan te wijzen.

Van de merken die we hebben zit je met deze merken eigenlijk altijd wel goed (op alfabetische volgorde)
  • Gyeon Quart
  • Meguiar's (de nieuwere polijstmiddelen)
  • Menzerna
  • Monello
  • Nanolex
  • Scholl Concepts
 
@Lourens ,

Allereerst heb ik al getwijfeld of ik wel op je post zou reageren, omdat ik het hele topic een beetje onzinnig vind en het al jammer vond dat er weer iets in geplaatst werd. Er is natuurlijk niet een beste polijstmiddel, er zijn een heleboel goede polijstmiddelen. Je ziet veel beginners komen met vragen als "wat is de beste wax voor een rode of zwarte auto?" en normaal begin ik daar niet eens meer aan. Maar het topic was toch al weer onder de aandacht gebracht en ik wou je toch graag even wijzen op een paar dingetjes omdat ik de indruk kreeg dat je:

a) nog weinig ervaring met andere polijstmiddelen hebt om je uit te spreken over wat wel of niet goed zou zijn. Als je maar 1 product kent, dan kan je niet zeggen dat dat een geweldig product is. misschien zijn er veel betere producten verkrijgbaar die jij nog niet kent.

b) je er niet van bewust bent dat het genoemde product een all-in-one product is, dus niet alleen een polijstmiddel maar tevens fillers bevat en bescherming en dat je mooie resultaat niet puur te danken is aan hoe goed dat product als polijstmiddel is maar ook als glaze. ik lees ook in je antwoord dat je ook een ontvettend product gebruikt na het "polijsten". dit bewijst dus dat je niet snapt dat je met een all-in-one product bezig bent, aangezien je zo'n product niet af moet nemen na het polijsten. Dan ben je immers weer de fillers en wax/sealant aan het verwijderen en had je dus beter meteen voor een apart polijstmiddel kunnen kiezen om vervolgens na het afnemen / ontvetten eventueel een glaze en in ieder geval een LSP (wax of sealant) aan te brengen.

c) je nu lijkt te denken dat je auto helemaal strak gepolijst is, terwijl hij waarschijnlijk maar lichtjes gepolijst is en de resterende swirls alleen opgevuld zijn. (ook als je een ontvetter gebruikt is de kans nog heel groot dat je niet alle olieën verwijderd - zie dit filmpje):

Ik snap niet wat je opmerking over de beste zijn met mijn post te maken heeft...
Mijn post is bedoeld als opbouwende kritiek, om je wat te leren waarvan ik het idee heb dat je het nog niet weet. Ik neem aan dat dat iets is waarvoor je hier op het forum bent. Afkraken was mijn post ook zeker niet. Ik wil je alleen even waarschuwen dat het geweldige resultaat wat je dacht behaald te hebben, misschien wel niet zo geweldig was als het er op het eerste gezicht uitzag. Ik hoop dat je dit als advies aan kan nemen en op prijs kan stellen zonder je aangevallen te voelen. Dat was niet mijn insteek. En onderbouwing gaf ik ook.

Ik zal je niet gaan zeggen dat je beter een apart polijstmiddel en een wax kan gebruiken (en eventueel eerst een glaze). Als jij graag een all-in-one product gebruikt, dan moet je dat vooral doen. Ik vind het één niet beter dan het ander. Maar als je een all-in-one gebruikt en denkt dat je je auto helemaal strak gepolijst hebt (en erna een panel-wipe toepast), dan vind ik toch dat ik je misschien even ergens op moet wijzen. Dus geen afkraken en ook niet gemakkelijk. Gemakkelijk zou zijn om niet te reageren en je in de waan te laten en niet verder te helpen.

Welke merken en soorten polijstmiddel, wax, etc. mensen gebruiken, dat kan je hier op het forum volop lezen. Advies hierin kan je ook volop krijgen hier, maar een vraag om advies heb ik in je eerste post niet gezien. Alleen een stelling over een polijstmiddel (wat eigenlijk een all-in-one product is).

Misschien moet je je eerst even goed inlezen over wat een polijstmiddel, glaze, wax, spraywax en detailspray precies doen en niet doen. Ik denk dat er nog veel te leren valt. (Ik weet bijvoorbeeld ook niet wat je precies bedoelt met "bijhouden met een quick detailer", wellicht zou je daar eerder een spraywax o.i.d. voor gebruiken)

Tot slot nog een laatste tip:
https://forum.carclean.com/threads/gebruik-van-de-quote-functie.2156/
 
Laatst bewerkt:
wat je hier verteld is voor mij ook niks nieuws.
Ik zeg ook niet dat wat ik gebruik het beste is.
Maar dat het wel een goed resultaat heeft.
het is natuurlijk niet de basis om een auto te behandelen of te polijsten.
En om over de fillers even terug te komen,eerst kijken wat voor product het is.
Dan praten we verder over fillers.
 
  • Grappig
Reactions: Emi en Quantoxx