• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste DoDo Juice Wax

Leon1987

Detailing addict
21 okt 2008
394
62
37
Mededetailers,

Omdat hier een hoge kwaliteitswax voor "commercieel" erg hoog op de verlanglijst staat en DoDo erg geliefd is heb ik besloten om binnenkort over te gaan op een DoDo wax.
Alleen zit ik een beetje met de volgende keuze:

- Wat zijn de verschillen tussen de PH PRO en BV PRO?
Hetzelfde als bij de niet PRO? dus Hard en Zacht, samengebruiken voor beste resultaat?

- Is de Rubbish Boys Juiced Edition een goed alternatief?
Eventueel in combinatie met een losse sealant?

- Is er een DoDo wax die ik over het hoofd zie en nog beter aansluit bij de wensen?

(de supernatural is voor mij een must-have wax, maar niet voor veelvuldig gebruik, de SN zal het dus NIET worden)

Alvast bedankt!

Ter verduidelijking.

Het is voor auto's van andere die ik detail, in de basis dus niet voor eigen gebruik.

Overtuig me maar van de meerwaarde van SN in dit geval.....:lol

ALs SN geen optie is dan Blue Velvet, alleen al voor de geur....

Als het niet voor jezelf is maar om andere auto's te doen..
zou ik een "gewone" Dodo juice wax pakken!

Blue velvet is dan denk ik idd de beste optie!

SN is beter, maar als het alleen voor andere is voldoet de BV prima! + SN is lastiger aan te brengen/uit te poetsen schijnt :)
Dus meer gemak!

Nope is helemaal niet moeilijker zelfs makkelijker.
Maar als het inderdaad gaat over andere wagens zou ik ook kijken naar de gewone range van Dodo's.

En is eventueel een PRO de overweging waard ivm standtijd?

Wellicht ook omdat je bij DoDo beter geen sealant kan gebruiken, en de PRO een sealnt in zich heeft?

Leon1987 zei:
Ter verduidelijking.

Het is voor auto's van andere die ik detail, in de basis dus niet voor eigen gebruik.

Overtuig me maar van de meerwaarde van SN in dit geval.....:lol
Waarom bij een klantenauto geen SN gebruiken?

Ik laat de klant zelf kiezen wat hij/zij wenst,meestal mag ik dan een voorstel doen omdat ze door de bomen het bos niet meer zien:-" .

Ik vraag voor een duurdere wax ook geen meerprijs (te verwaarlozen).

En het aanbrengen en uitbuffen gaat prima hoor.

Als het voor andere mensen is zou ik opteren voor een kleur-onafhankelijke wax: de hard candy of rainforest rub. Normaal halen die toch vlot de 3 maanden. Eventueel zo'n pro-versie nemen als het enkel voor donkere kleuren is.
Waarom eigenlijk geen collinite? Kan je zelfs een vloeibare wax nemen zoals de 845. Dan kan er ook nog machinaal aangebracht worden.
Heb deze week eerst de 925(=845) machinaal opgezet en paar dagen later diamond white. Moet zeggen dat op mijn zilvergrijs de collinite makkelijker was door 'zichtbaarheid' en het is zeker geen slechte wax qua standtijd.

Misschien is de meerprijs voor de SN inderdaad te verwaarlozen.
Een houten potje toont ook wel speciaal, geeft mensen speciaal gevoel.

Waarom geen collinite??
Simpel, het is een goed product, maar compleet emotieloos.
Ik heb het, ik wil de 845 maar dan enkel voor vrachtwagens (puur omdat die enkel beschermt moeten worden, glans doet er veel minder toe)

Voor het werk bij personenauto´s wil ik een wax met emotie.

En de PRO zijn misschien enkel voor donkere kleuren, maar het resultaat va neen PRO zal evengoed zijn op een lichtere kleur.
Geloof niet dat veel mensen er een wereld van verschil in zien.

Ik ga alles is overdenken en goed ervaringn opdoen me tde sample potjes....

Mischien wel gewoon de SN2.0. Met de kosten op lange termijn (refill) worden de kosten ook weer wat lager....
Alleen wat betreft de pot, is de houten SN pot afsluitbaar genoeg om mee te nemen??

Moeilijk allemaal.....
Zeker omdat je ook weet dat je eigenlijk niets fouts kan kopen met een DoDo wax!

Postelastiek omheen mocht je het niet vertrouwen als je op pad zou gaan een idee ?
Zekerheidshalve: de refill is niet gratis, uit m'n hoofd betaal je voor de refill van 250ml ( houten pot ) de kosten van de 200ml plastic versie.
Pro vs regulier: zitten sealant bestanddelen in welk ook in de Red Mist zitten, je standtijd zou zodoende wat langer zijn
( maar hou onderhoud men na de beurt de auto ( 200ml valma shampoo en weg is de standtijd ))

Uiteraard is de standtijd afhankelijk van de behadneling nadien.....

Vooralsnog neigt mijn keuze het meest naar de PHP toe, voor mijn gevoel een zeer goede wax voor een redelijke prijs.

Komend weekend eerst de SN panelpot testen, weekend daarna goed opletten hoe de BV en PH (ook panelpots) aangevult met de red-mist bevallen. Daarna voor me eigen eens een keuze maken.

In ieder geval bedankt voor de adviezen!