• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste Dual Action machine

Zidane

Detailing trainee
5 jan 2016
21
35
Nu ik mij steeds meer ben gaan verdiepen in het detailen is het tijd om een polijstmachine aan te schaffen. Ik ben iemand die meestal gelijk voor de beste machine wil gaan of beste prijs/kwaliteitverhouding.

Tot nu toe ligt de keuze tussen de volgende machines (in willekeurige volgorde):

DAP 900 PLUS
Flex XC 3401 VRG Dual Action
Rupes Bigfoot LHR 21

Welke van bovenstaande machines is volgens jullie het beste? En zijn er eventueel andere machines die jullie aanraden of die nog beter zijn?

Als het prijs verschil geen probleem is kan ik je de flex zeker aanraden boven de dap900
Van de flex word wel eens gezegd dat ie onrustig is maar dat is alleen als je hem de 1e keer gebruikt.

Ik heb hem nu een jaar maar heb de stap van de dap900v2 gemaakt en geloof me die is groot.
Zeker als je meer en sneller wilt corrigeren is de flex een super machine, pads gaan naar mijn idee erg lang mee tov van de correctiefacor. Corrigeert bijna net zo als een rotary, maar pads hebben minder te lijden.

Als je wilt kun je hem hier even proberen( woon in woerden)
Veel op forums en internet gekeken en zie dat veel bedrijven ook de flex vrg kiezen.
Voor mij gaf de doorslag dat ik na het handmatig wetsanden met een dap erg lang bezig was om de schuurkrassen fijner te polijsten. De flex vrg lacht hierom en daarkomt ook de duurzaamheid van dit merk ook nog eens bij.

Denk dat de rupes ook wel goed is maar daar zal iemand anders je wel wat over kunnen vertellen.

Ik heb hier de DAP900 V2 (dus niet de plus) staan, prima machine, maar ik denk er ook over om de stap naar de Flex te maken. Om dezelfde redenen als @Porter , meer correctiekracht en sneller corrigeren. De Rupes heb ik wel wat testen over gelezen, komt vaak uit dat 500watt aan de lichte kant is, waardoor de correctiekracht ook minder is. Overigens komt er wel een sterkere (markII) dit jaar.

ik heb ook bij carclean een kleinere steunplaat gekocht zodat ik alle pads van de dap kon blijven gebruiken.
meestal kun je je dap binnen 2 weken prima verkopen, en dan valt de stap weer mee.

De Rupes is een super machine maar zal je deze niet aanraden als eerste/ enige machine. En zeker niet de 21.

Als je hen in het echt ziet zal je me wel begrijpen.

Zelf als je een slag kleiner neemt.. De 15 zal je merken dat het eigenlijk te groot is als enige machine.
Om de zelfde reden zal ik de DAP plus ook niet nemen... Prachtige machine.. Maar meer als je er nog een machine naast heb.

Ik zal in jouw geval eerder voor de "gewone" DAP 900 v3 kijken.

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Ik heb hier de DAP900 V2 (dus niet de plus) staan, prima machine, maar ik denk er ook over om de stap naar de Flex te maken. Om dezelfde redenen als @Porter , meer correctiekracht en sneller corrigeren. De Rupes heb ik wel wat testen over gelezen, komt vaak uit dat 500watt aan de lichte kant is, waardoor de correctiekracht ook minder is. Overigens komt er wel een sterkere (markII) dit jaar.

Niks mis met de correctie kracht van de Rupes hoor :confused:

De beste detailers werken er mee!

Ik moet ook nog de plus punten zien van de Mark2, het verhaal is leuk sterker als Mark1. Maar heb je het echt nodig???

Maar als eerste machine zou ik zeker geen 21 kopen, koop dan de 15 heb je veel meer aan.

Aan iemand die begint met machinaal polijsten zou ik doorgaans een DAP900 v3 aanraden.

De machines in je lijstje hebben alledrie behoorlijke correctiekracht, maar let op het volgende:
  • De Flex is een geforceerde Dual Action machine; zeg maar een combinatie van D/A en rotary. Geschikt voor 6"-7" pads. Voor kleinere pads kun je zoals gezegd de kleinere speciale backing plate kopen.
  • Een DAP900 PLUS heeft een uitslag van 12mm t.o.v. de 8mm van de 'reguliere' DAP900. Ook hier is een aparte backing plate nodig voor kleinere pads.
  • Een LHR21ES heeft een behoorlijke uitslag van 21mm. Dat zorgt voor flink wat correctie, maar is wat lastig in de buurt van spiegels, randjes, spoilers en uitsteeksels. Mooie machine, maar persoonlijk zou ik liever een LHR15ES kiezen. Overigens is 500W hiervoor gek genoeg ruim voldoende.
Alledrie prima machines, maar als je een keuze hieruit maakt, zorg dan wel dat je precies weet waarom je die ene specifieke kiest.

Twijfel je nog, neem dan eens contact op met Carclean en vraag eens of je eens langs kunt komen om de machines eens zelf te ervaren.

• Leuk
Reacties: tembaco
Niks mis met de correctie kracht van de Rupes hoor :confused:

De beste detailers werken er mee!
Ah oké, heb er persoonlijk ook geen ervaring mee, had het wel in een test video gezien, daar kwam uit dat hij minder corrigeerde dan de Flex xc 3401 VRG, maar wel beter afwerkt.

Bedankt voor jullie reacties.

In principe zou de flex wel een goede keuze zijn en voor kleinere pads gewoon speciale backing plates kopen?

Of is het verschil met een dap plus verwaarloosbaar? In geld scheelt het in ieder geval een hoop.