• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste interieur dressing

Wat is jullie favoriete interieur dressing

  • 303 Aerospace Protectant

    Stemmen: 5 26,3%
  • Poorboy's World Natural Look

    Stemmen: 11 57,9%
  • Gyeon Preserve

    Stemmen: 1 5,3%
  • Scholl Purple

    Stemmen: 1 5,3%
  • Hybrid Solutions Inside Job

    Stemmen: 0 0,0%
  • Meguiars Natural Shine Protectant

    Stemmen: 0 0,0%
  • Meguiars New Car Scent Protectant

    Stemmen: 1 5,3%
  • Gtechniq C6

    Stemmen: 0 0,0%
  • Top Star

    Stemmen: 0 0,0%
  • Perl

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Poll closed .
@Cordoba ik wil even terug inpikken op jouw deskundigheid rond licht.
Wat precies zorgt er voor de verkleuring van bv. een zetel binnenshuis wanneer deze dichtbij een raam staat? Ik reinig nu en dan eens zetels van klanten, het valt mij op dat vaak de rug (of het deel dat richting het raam staat) van een zetel lichter is dan de rest van de zetel.
Ik dacht dat dit door het zonlicht kwam en daarmee dan ook UV licht maar dit zou dan niet correct zijn?

Stukje wat je zegt over duur/speciaal glas waar UV stralen doorkunnen kan ik beamen. In de garagesector heb je UV drooglampen (vergelijkbaar principe met de infrarood lampen) voor het drogen van UV-lakken en plamuren, deze glazen zijn ook erg duur en er werd steeds op gehamerd hier erg voorzichtig mee te zijn.
Dit bevestigt voor mezelf dan ook dat jouw theorie correct zou kunnen/moeten zijn.
Het kan evengoed het zonlicht zijn, maar niet het UV-deel uit het spectrum van het zonlicht. Zonlicht bevat het spectrum vanaf UV via violet,blauw, groen, geel, oranje, rood, nabije infrarood (net niet zichtbaar met het oog) tot ver in het infrarood. UV-licht heeft de meeste energie, en wordt door veel materialen geabsorbeerd, maar dat is hier niet van toepassing. Daarnaast zijn er metastabiele chemische verbindingen en chemische stoffen die wat stabieler zijn, zodat ze vaak niet eens als zodanig benoemd worden. Een metastabiele stof is een stof die niet zomaar van structuur verandert, maar dat onder invloed van tijd (typisch weken-maanden, soms jaren) wel doet waarbij de snelheid waarbij dat gebeurt afhankelijk is van de omstandigheden. Veel medicijnen bevatten bijvoorbeeld metastabiele stoffen, vandaar dat die medicijnen een beperkte houdbaarheid hebben, zo'n tablet kan er op het eerste gezicht nog hetzelfde uitzien, maar de werkzame stof kan bijvoorbeeld uiteen gevallen zijn in andere stoffen, zonder dat je dit ziet met het blote oog. Ook bij pigmenten kan onder invloed van energie (licht, warmte) een pigment chemisch veranderen, zoals je dat vroeger ook veel zag bij bepaalde kleuren lak die last hadden van verkrijten.