• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste manier om een vignet te verwijderen

mfacey

Detailing addict
4 aug 2010
73
52
Aangezien het einde van het jaar rap dichterbij komt wil ik maar eens af van die 2010 Zwitserse snelweg vignet op mijn voorruit. In februari komt er alweer een Oostenrijk stickertje voor in de plaats, maar toch!

Vorig jaar heb ik zitten peuteren voor 15 min om dat ding eraf te krijgen, met als gevolg een smerige voorruit, stukjes sticker onder de nagels (pijnlijk!) en nog her en der restjes op het glas.

Heeft iemand nog een goede tip om dit makkelijker te maken? Helaas is het gebruiken van een fohn niet mogelijk omdat de auto in een parkeergarage staat onder ons huis, en er geen stopcontact beschikbaar is.... :weetniet
 
Stickerverwijderaar werkt alleen om de plakkerige troep dat over blijft te verwijderen. De vignet zelf is van vrij stevig kunststof dus daarbij helpt het niet....
 
eerst een beetje pulken, dan wat stickerverwijderaar erbij pakken... (onder het vignet proberen te laten lopen, lost de lijm op, kan het vignet zo los...)
 
splinternieuw mesje pakken zo'n mesje (let op geen gebruikt mesje pakken, een echte onbeschadigde nieuwe)

mesje.jpg


daarna restjes verwijderen met glas cleaner
 
D20VT zei:
splinternieuw mesje pakken zo'n mesje (let op geen gebruikt mesje pakken, een echte onbeschadigde nieuwe)

mesje.jpg


daarna restjes verwijderen met glas cleaner


Dat is misschien wel een goeie. Zal zo'n mesje scoren bij de bouwmarkt....
 
en je garage is onder je woning? neem dan een verlengdraad? even door je raam naar beneden mikken en je fohn erop aansluiten.
lekker makkelijk?
ikzelf zou het niet met een scheermesje doen omdat ik hier net iets te brut voor ben(schrik om krassen te maken!)
maar mits je heel voorzichtig bent is dit wel DE oplossing
 
Ik heb overlaatst ook 4 vignetten moeten verwijderen van de voorruit van een impreza..
Deze gingen zonder problemen eraf zonder wartmebron ofzo :) Nochtans hingen deze ook al 5-6j erop :)
 
Niet van toepassing op deze, maar misschien een idee voor de volgende.
Als ik een vignet heb plak ik deze altijd op de ruit met vaseline.
Blijft goed zitten, zie je niks van en je trekt hem er gemakkelijk heel af.
Zo kun je hem nog verkopen:)^
 
Ik plak het vignet nooit op mijn voorruit maar doe hem gewoon bij mijn autopapieren. Mochten ze er om vragen (is mij nooit overkomen) dan kan je hem altijd nog tonen.

JZ:-b
 
Ik plak altijd een hoekje boeklon folie op de ruit, en plak daar de sticker op. Die boeklon-folie is makkelijk en zonder lijmresten te verwijderen.
 
Mag officieel niet he Seaps :no maar ik ben dan ook een beetje bang voor de Zwitserse politie ;)

Meg's glasscleaner en een oud bankpasje werd in ieder geval een grote bende: dat is dus zeker niet de manier.
 
Seaps zei:
Ik plak het vignet nooit op mijn voorruit maar doe hem gewoon bij mijn autopapieren. Mochten ze er om vragen (is mij nooit overkomen) dan kan je hem altijd nog tonen.

JZ:-b


gek: ze voeren een bijna 100% controle uit bij de grens en zonder zo'n ding op je voorruit mag je even uitstappen....


jij geeft gewoon extra veel gas in Zwitserland? :grinning:
 
Klopt er staat iemand die je eruit haalt als je hem niet zichtbaar geplakt heeft. Ik snapte sowieso niet hoe ik dan kreng van het ondervel loskreeg dus toen heeft die vrouw het voor me gedaan. Heel irritant aan bestuurderszijde. En ook nog eens over die ragfijne koperbanen die op of in mn voorruit zitten. Als ik nu een mesje pak beschadig ik die geheid. Echt ontiegelijk irritant die Zwitsers en dat alles om een heel miezerig lullig kort stukje door hun dure klotenland te karren. Van Frankrijk naar Frankrijk en nota bene een stel fransen had gezegd dat die route kon zonder vignet. Tja en dan is het te laat en kan je niet meer keren. Pff