• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

beste oplossing roestende onderkantjes

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
hallo,

bij men zilveren focusje zijn er wel meerdere hekelplekken(wagen is tenslotte uit 2002, volledig in originele lak dus wel meerdere punten die kunnen bijgewerkt worden...maar dit terzijde :confused: ) maar 1tje springt momenteel weer in het oog,
onder mijn wagen heb ik links en rechts 2 opstaande kantjes waar het standaard krikje inpast, nu zijn deze kantjes echt niet meer om aan te zien, de verf bladderd af.... het roest terwijl je erop staat te kijken.....
dus ben ik op zoek gegaan naar oplossingen, nu heb ik een busje tectil en een busje hamerit in huis(tectil speciaal ervoor gekoicht... mss voorbarig????)
nu vraag ik me af wat de beste oplossing is om dit probleem aan te pakken,
-schoonmaken met fijn schuurpapier + iets groffer om loshangende roest te verwijderen(deze stap moet ALTIJD)
-ontvetten(ook verplicht neem ik aan :p )
en de volgende stappen zijn dus even een raadsel voor me :s
-tectyl aanbrengen
-hamerite aanbrengen
-hamerite aanbrengen, als deze droog is nog een laagje tectyl erover leggen ter extra bescherming?

alle raad is welkom
 
Bekend probleem bij Ford. Om zo lang mogelijk van de ellende af te zijn moet echt alle roest weggestoken en geschuurd worden. Daarna nieuw stukje plaatwerk er in lassen en spuiten.
 
LB heeft gelijk; dit is de enige echt goede oplossing.
Wil je het voorlopig oplossen tot je het deftig laat maken? Zet er een roestomvormer op, laat drogen en zet er een laagje hammerite over.
Laat het wel best voor de winter( lees pekeltijd) fatsoenlijk maken...het rotte deel eruit...nieuw deel erop lassen en goed tectileren.
 
Op elkaar ge(punt)laste plaatdelen met spanning erop :confused:
Door de spanning (van het opkrikken) krijg je snel weer dat de plaatdelen iets van elkaar af gaan staan
Daartussen gaat het dan roesten, bladderen, nog meer vocht ophoping ...

Als het al zo erg is dat het beweegt als je er een tang op zet, moet je denken aan lassen
Als het alleen nog oppervlakkige roest is; omzetten en conserveren. En voortaan een fatsoenlijke krik onder de ophanging
Een krik op de lasnaad is echt voor onderweg bedoeld. Thuis neem je er een met een zadel.

Voor het omzetten en beschermen zou je Fertran of de RX serie kunnen gebruiken
Kwestie van even Google'n. De RX werkt prima, dunne (RX5) variant om te penetreren, dikkere (RX10) voor eroverheen
En nog een aparte voor de holle ruimten waar je niet bij kunt (RX7)

Hammerite zie ik als een erg harde lak, tectiel als een wax voor de onderkant.
Beide lossen jouw probleem niet op

Hans
 
Het te behandelen oppervlak goed opschuren en schoonmaken.
Daarna in de roestomvormer zetten. Dit 24u laten inwerken.

De dag erna een laagje tectyl erop spuiten.
Desnood de hele krikrand van voor tot achter tectyleren.
 
waarom nog roestomvormer gebruiken? dat is hameritte toch al?(owkee..... das hetgeen ik altijd gehoord/gelezen heb erover toch!)
zelfs hun website geeft dit aan...
Hoe gebruik ik Hammerite op een geroest metalen oppervlak?
Hammerite Metaalverf is speciaal geformuleerd om rechtstreeks op geroest metaal aan te brengen met een minimale voorbereiding van de ondergrond. Verwijder alle losse roestdeeltjes met een staalborstel of grof schuurpapier en reinig het oppervlak met afwasmiddel, spoel af en laat drogen. Breng dan Hammerite Metaalverf rechtstreeks op het geroeste metaal aan. Primer of grondlaag is overbodig.



Hoe gebruik ik Hammerite op een zwaar geroest metalen oppervlak?

Verwijder losse roestdeeltjes met een staalborstel of grof schuurpapier, reinig het oppervlak met afwasmiddel en spoel af. Breng voor een beter eindresultaat eerst Hammerite Primer N°1 aan en dan Hammerite Metaalverf.

maar uiteraard wacht ik jullie adviezen af, liever 1 ervaring uit de praktijk volgen en echt resultaat bekomen...dan verkoopspraat van een groot merk vertrouwen.....
 
De onderrand bestaat uit meervoudig aan elkaar gelast plaat.
Die verbinding is aangetast en daar kan je inwendig niet bij
Als je de buitenkant afsluit gaat het rap de verkeerde kant op
Als de naad aan de onderkant dicht is en van boven (binnenin) open, komt er vanalles tussen
Dicht de naad af met Hammerite en je ziet de roest niet meer, maar je kan hem wel horen :confused:

Hans